A Lotus Emeya leszakítja a fejed

Persze csak képletesen, de a Lotus Emeya is belépett azon elektromos szuperverdák közé, amiknek három másodpercre sincs szükségük ahhoz, hogy elérjék a 100 km/h-s sebességet.

A Lotus bemutatta legfrissebb újdonságát, ami a Lotus Emeya nevet kapta, és négyajtós szedánként látta meg a napvilágot. A címben pedig azért írtuk azt, amit, mert az 1000 lóerős elektromos echós szekér mindössze 2,8 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-ra, ez pedig meglehetősen intenzív élmény lehet.

emeya
Kép: Lotus/The Verge

A gyártó szerint az autó az egyik leggyorsabb GT a világon, bár ez inkább a gyorsulására lehet igaz, mert a végsebessége 255 km/h óra, ami persze veszett tempó, de azért messze nem kiemelkedő. A Lotus Emeya egyébként olyan riválisoknak kíván nekimenni, mint az Audi E-Tron GT, vagy a Porsche Taycan. A gyártó túl sok részletet az említetteken kívül nem közölt a termékéről, így nem ismert az akkumulátor kapacitása, sem pedig a hatótávról.

emeya
Kép: Lotus/The Verge

Mindössze annyit közölt, hogy ezek a specifikációk hasonlatosak az első villanyautójához. Az pedig az Electre volt, ami egy SUV, és papíron közel 500 kilométert képes megtenni egyetlen töltéssel. Azt viszont elárulta a Lotus, hogy akár 350 kW-os egyenáramú töltéssel is lehet életet lehelni az elhasznált elektronok helyére. Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy mindössze 5 perc töltőn lógás után nagyjából 150-160 kilométernyi autózásra van lehetőség.

emeya
Kép: Lotus/The Verge

A kínai tulajdonban lévő gyártó éppen most kezdi jól érezni magát az elektromos dimenzióban, és a Lotus Emeya a második a sorban, ami így működik, de a jelenlegi információk szerint érkezik majd egy harmadik testvére is. Az elektromosra való áttérés a Lotus lanyhuló eladási számait hivatott javítani. Az autógyártó 2022-ben mindössze 576 autót adott el, ami 62 százalékos csökkenés az előző évhez képest. Mindemellett 145,1 millió fontos  veszteséget is el kellett könyvelnie a 200 munkahely megszűntetése mellett.

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Picture of RG

RG

RG is hírező, és emellett nagy szenvedélye a repülés. Ikarosznál egy szinttel jobban nyomja, ugyanis szintén motor nélkül próbálkozik. Vitorlázórepülő. Szóval, ha szimulátorokról, vagy repülős appokról olvastok, azt szinte biztos, hogy RG írta.

Ezeket olvastad már?