Egy új videóban már jógázni is láthatod a Tesla robotját

Egy éve segítség nélkül még járni sem tudott rendesen a Tesla Optimus névre keresztelt  robotja, mostanra pedig már a jóga sem esik nehezére. 

A Tesla bemutatta humanoid robotjának legújabb verzióját, amely már jógázni is képes, és a színeket is képes különválogatni – írja az Independent. A látszólag értelmetlen feladatokkal a robot új képességeire szeretné felhívni a figyelmet a cég, a fejlődés pedig valóban szembetűnő, különösen annak fényében, hogy még tavaly önállóan helyet sem tudott változtatni szegény robot.

Elon Musk még 2021-ben beszélt először arról, hogy elektromos autókat gyártó cége emberszerű robotok gyártásába kezd. Az Optimus névre hallgató masinát olyan feladatok elvégzésére szánják, amelyek viszonylag egyszerű, monoton munkát igényelnek (például összeszerelőüzemekben), de különféle háztartási munkákra is betanítanák, így akár takaríthatna, főzhetne és füvet is nyírhatna a masina, sőt az sem kizárt, hogy egy speciálisabb változata szexpartnerként is szolgálhatna az arra vágyók számára.

Egyelőre nem tudni, hogy a kész termék mikor futhat be, ahogy arról sincs információ, milyen árcédulát terveznek a robotnak – habár Musk egy alkalommal azt nyilatkozta, hogy 20 000 dollárnál kevesebbe fog majd kerülni. A Tesla mindenesetre rajta van az ügyön, legalábbis erre utal, hogy a cég weboldalán több mint 50 robotikával kapcsolatos állást hirdetnek.

A Tesla mellett több cég is próbálkozik a háztartásirobotok piacán, többek között az Amazon is, amely 2021 szeptemberében egy több mindenre is használható, guruló otthoni robotot mutatott be. Tavaly tavasszal pedig a porszívók, a légtisztítók és mostanában a hajszárítók, hajformázók piacáról ismert Dyson jelentette be, hogy 2030-ra olyan robotokat állítanak elő, amelyek képesek a háztartási feladatok elvégzésére.

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Picture of Benke Éva

Benke Éva

Az ifjabb nemzedék tagja, akikből még nem veszett ki a lelkesedés. Kedvelt témái leginkább a tudomány és a lifestyle területéről kerülnek ki

Ezeket olvastad már?