A Facebook anyacége, a Meta bevezetné a hirdetésmentes, cserébe viszont fizetős Facebook és Instagram appokat – jelentette helyi idő szerint hétfőn a The Wall Street Journal.
A lap szerint a platform ingyenes maradna azoknak, akik elfogadják a személyre szabott hirdetéseket, erre pedig azért van szükség, mert a vállalatra idén 390 millió eurós (151 milliárd forintos) bírságot szabott ki az ír adatvédelmi hatóság, arra hivatkozva, hogy a Meta „szerződéses” jogalapra hivatkozva nem küldhet a felhasználóknak az online tevékenységük alapján kiválasztott hirdetéseket. A Meta ez után közölte, hogy a célzott reklámozáshoz a felhasználók hozzájárulását fogja kérni.

Ennek a következénye lehet a fizetős Facebook és Instagram érkezése, ami viszont nem is lesz olcsó mulatság, ugyanis egy felhasználó asztali számítógépén futó Facebook vagy Instagram hirdetésmentes változatáért nagyjából havi tíz eurót (3900 forintot) számláznának, a felhasználóhoz kapcsolódó minden további fiókért pedig körülbelül 6 eurót (2300 forintot) kérnének. Mobil eszközökön viszont még ennél is többet kérnek majd, 13 eurót (5000 forintot).
Egy gyors fejszámolás után ki is jön, hogy aki több fiókot üzemeltet és asztali, valamint mobil készüléken is szeretné őket használni, az jobb, ha megszokja a hirdetéseket, mert különben nagyon komoly havi kiadás elé nézhet.
A WSJ cikke szerint a médiavállalat közben már fel is vette a kapcsolatot az európai szabályozó szervekkel, hogy az elkövetkező hónapok során bevezethesse az európai uniós felhasználók számára a hirdetésmentes csomagot, amit SNA (subscription no ads) néven emleget.