A Facebook anyacége, a Meta bevezetné a hirdetésmentes, cserébe viszont fizetős Facebook és Instagram appokat – jelentette helyi idő szerint hétfőn a The Wall Street Journal.
A lap szerint a platform ingyenes maradna azoknak, akik elfogadják a személyre szabott hirdetéseket, erre pedig azért van szükség, mert a vállalatra idén 390 millió eurós (151 milliárd forintos) bírságot szabott ki az ír adatvédelmi hatóság, arra hivatkozva, hogy a Meta „szerződéses” jogalapra hivatkozva nem küldhet a felhasználóknak az online tevékenységük alapján kiválasztott hirdetéseket. A Meta ez után közölte, hogy a célzott reklámozáshoz a felhasználók hozzájárulását fogja kérni.
Ennek a következénye lehet a fizetős Facebook és Instagram érkezése, ami viszont nem is lesz olcsó mulatság, ugyanis egy felhasználó asztali számítógépén futó Facebook vagy Instagram hirdetésmentes változatáért nagyjából havi tíz eurót (3900 forintot) számláznának, a felhasználóhoz kapcsolódó minden további fiókért pedig körülbelül 6 eurót (2300 forintot) kérnének. Mobil eszközökön viszont még ennél is többet kérnek majd, 13 eurót (5000 forintot).
A WSJ cikke szerint a médiavállalat közben már fel is vette a kapcsolatot az európai szabályozó szervekkel, hogy az elkövetkező hónapok során bevezethesse az európai uniós felhasználók számára a hirdetésmentes csomagot, amit SNA (subscription no ads) néven emleget.