A kék lenne Mark Zuckerberg kedvenc színe? Vagy marketingfogás lenne csupán?
A Facebook a világ legnagyobb ismeretségi hálózata, amely 2004 februárjában indult világhódító útjára. A közösségi oldal története egy Facemash nevű alkalmazással vette kezdetét, amelyet Mark Zuckerberg gimis legjobb barátja, Adam D’Angelo fejlesztett ki az egyetemisták számára. Miután a honlap hatalmas siker lett a hallgatók körében, Zuckerberg úgy döntött, hogy megírja a CourseMatch nevű programot, ami végül a Facebook létrejöttéhez vezetett.
Zuckerberg közösségi oldala a kezdetek óta kék színben pompázik, maximum az árnyalatokon változtattak kicsit a fejlesztők az eltelt évek alatt, de mind a kezelőfelület, mind a logó alapszíne változatlan maradt. Vajon mi ennek az oka?

A kék a bizalom és a korrektség színe, így okkal gondolhatnák a laikusok, hogy ennek okán választották ezt a színt a Facebook oldalnak. Az igazság azonban az, hogy a Facebook atyja, Mark Zurkerberg színvak, ami az ő esetében azt jelenti, hogy nem tudja jól megkülönböztetni a piros és zöld színeket egymástól, szemben a kékkel, amit a legjobban képes látni és feldolgozni.
„Számomra a kék a leggazdagabb szín” – mondta a The New Yorker magazinnak Zuckerberg. – „Csupa kéket látok”.
A techguru nem csak a munkában, de a magánéletében is előnyben részesíti a kéket, állítólag a lakásában is ez a szín dominál.