Nem fogod elhinni, mennyi víz kell egy égő Tesla eloltásához!

Bulváros cím, de nem véletlen, mert annyi víz kellett egy égő Tesla Model Y eloltásához, amennyit egy négytagú család 250 nap alatt fogyaszt el. 

Kiválóan példázza az elektromos autók egyik negatívumát az a tűzeset, amely karácsony előtt történt a tengerentúlon, az I-65-ösön. Ott ugyanis egy Tesla Model Y gyulladt ki, és igencsak feladta a leckét a helyi tűzoltóknak, akik egy óra leforgása alatt 137 ezer liter vizet használtak fel az oltáshoz.

A Pine Level-i tűzoltókat 23:14-kor küldték ki az Autauga megyei helyszínre. Miután odaértek, gyorsan rájöttek, hogy segítségre lesz szükségük, ezért Marbury, Booth, Independence, White City, Old Kingston és Verbena egységei is kivonultak a tűzesethez. A hatóságok szerint a Tesla Model Y vezetője sértetlenül megúszta a tüzet, és a rendőrség őrizetbe vette.

tesla
Kép: Jalopnik

Az elektromos autók akkumulátorának tüzét köztudottan nehéz eloltani, mert nem lehet csak úgy vízzel leönteni vagy „kiéheztetni”, mint az égésből eredő normál tüzeket. Egy elszigetelt tüzecske más akkumulátorcellák túlmelegedését, kigyulladását is okozhatja, és a magas hőmérsékletnek köszönhetően káros füstöket szabadíthat fel a folyamat során.

A maradék hő hatására az akkumulátor órákkal vagy akár napokkal később is újra meggyulladhat. Speciális felszerelés nélkül a tűzoltóknak több tízezer liter vízre is szükségük lehet ahhoz, hogy megpróbálják elfojtani a lángokat, és egyes szakértők még ekkor is azt javasolják, hogy egyszerűen hagyják „kiégni” a tüzet.

Hozzá kell tenni, az itt említett 137 ezer liter víz még nem is annyi, mint amennyit egy Nashville melletti Nissan Leaf oltásához használtak, ott ugyanis 170 ezer literre volt szükség. Összehasonlításképpen meg kell említeni, hogy egy belső égésű motorral hajtott autóban keletkezett tűz teljes eloltásához általában 2000-3000 liter víz kell.

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Picture of RG

RG

RG is hírező, és emellett nagy szenvedélye a repülés. Ikarosznál egy szinttel jobban nyomja, ugyanis szintén motor nélkül próbálkozik. Vitorlázórepülő. Szóval, ha szimulátorokról, vagy repülős appokról olvastok, azt szinte biztos, hogy RG írta.

Ezeket olvastad már?