A Warner Bros. Discovery közreműködésével a valóságban is életre kelhet a Ready Player One világa.
Ernest Cline 2011-ben megjelent regénye, a Ready Player One az elmúlt évtizedek egyik legnépszerűbb sci-fi alkotása lett, amelyből a méltán híres Steven Spielberg készített filmes adaptációt még 2018-ban. Azóta már a második regény is megjelent az író tollából Ready Player Two címmel, ami az elsőhöz hasonlóan azonnal a The New York Times első számú bestsellerévé vált, és hónapokig vezette a sci-fi eladási listákat.
A regény története szerint 2045-ben járunk, az emberiség nagy része már az OASIS nevű virtuális világban éli a mindennapjait: itt dolgoznak, barátkoznak, szórakoznak. A világméretű szimuláció megalkotója egy James Halliday nevű videojáték-fejlesztő, aki halála előtt egy roppant bonyolult megmérettetést talál ki, amelynek a teljesítéseséhez a popkultúra és a számítógépes játékok komoly ismerete szükséges. A sztori a gimnazista Wade Watts-ot követi, aki sokakhoz hasonlóan megpróbálja megfejteni Halliday feladványait, a tét pedig nem kicsi: az a személy, akinek ez sikerül, nemcsak mérhetetlen gazdag lesz, de az OASIS feletti irányítás is a kezébe kerül.
Adta magát a dolog, hogy a regényből ismert virtuális világot a valóságban is megpróbálják létrehozni. A nemrégiben alapult Readyverse Studios és a Warner Bros. Discovery – ami a WarnerMedia és a Discovery összeolvadásából jött létre – közösen próbálnak meg tető alá hozni egy metaverzumot, ami az Ernest Cline által megálmodott szimulációra épül – számolt be a Variety.
„A Readyverse Studios célja, hogy a Cline regényében és az abból készült filmadaptációban látott nyílt metaverzumot kézzelfogható valósággá varázsolja: ez egy többvilágos, több IP-s, nyitott metaverzum élmény lenne a fogyasztók tömegei számára” – írta a Readyverse Studios közleményében.
Szinte semmit nem lehet tudni még a részletekről, annyit árultak csak el a fejlesztők, hogy valamikor 2024-ben, vagyis még az idén debütálthat a Ready Player One alapján megálmodott virtuális világ.