A Google több száz dolgozóját fogja elbocsátani reklám részlegéről, nem sokkal azután, hogy több mint ezer alkalmazottjának intett búcsút a hardver- és mérnöki részlegéből.
Napokkal azután, hogy több mint ezer alkalmazottnak mondtak fel a Pixel, a Nest, a Fitbit, a Google Asszisztens és a mérnöki részlegeknél, a technológiai óriás újabb munkahelyeket szüntet meg a reklám értékesítési csapatánál – írja az Engadget. A hírről először a Business Insider számolt be, miután arról értesültek az újságírók, hogy a Google vezérigazgató-helyettese, Philipp Schindler kedden felmondott a munkatársainak.
A Google nem árulta el, hogy hány dolgozót érint a leépítés, ahogy arról sem közölt információt, hogy egészen pontosan milyen munkaköröket szüntettek meg az újabb leépítési hullám alkalmával.
Decemberben a The Information arról számolt be, hogy a Google átszervezi a több mint 30 ezer embert foglalkoztató hirdetésértékesítési egységét, hogy a mesterséges intelligencia segítségével feltubózhassa a reklámok eladását olyan kiemelt termékeknél, mint a Google Search vagy a YouTube.
Szinte hétről hétről hallani arról, hogy a legnagyobb techcégek szélnek engedik munkavállalók ezreit. Év elején az Amazon szintén több száz dolgozót bocsátott el a Twitch, a Prime Video, az MGM Studios és a videojáték-streaming szolgáltatásainál. Emellett a Discordnál, a Metámál, a Unitynél és a Duolingónál is voltak már elbocsátások 2024-ben.