A Microsoft üzenete szerint bárkiből válhat művész – csak mesterséges intelligencia kérdése!
Igaz, hogy fél Hollywood azért is állt le tavaly, hogy a mesterséges intelligenciát ne lehessen csak úgy felhasználni, a világ egyik legnagyobb tech cége olyan reklámmal készült az NFL nagydöntőjére, amely szerint az algoritmusok is elegek a kreatív szikrához. A Microsoft Rocky-filmeket megszégyenítő, egyébként irdatlan pénzből készült kisfilmje PR-szempontból akár még jó is lehetne, ha nem pont egy ilyen megosztó témára épülne, mint a mesterséges intelligencia és a művészetek viszonya.
Az alábbi promócióban az emberek a mesterséges intelligencia segítségét kérik, hogy segítsen nekik a munkájukban: adjon tippeket a filmükhöz vagy generáljon kódokat a készülő videójátékukhoz. Persze nem csak úgy általánosságban esik szó a mesterséges intelligenciáról, a redmondi óriás a Copilot néven ismert generatív MI „segítőt” hirdeti benne, amely a dokumentumok összegzésétől, a kódok generálásán át, a különféle digitális alkotások létrehozásáig mindenben segíti a felhasználókat:
A Microsoft négy év után tért vissza a Super Bowlra, és persze nem véletlen, hogy pont a szóban forgó technológiát állította fókuszba, az elmúlt években ugyanis érezhetően nagy erőfeszítéseket fektetnek a mesterséges intelligenciával kapcsolatos fejlesztéseikbe.