A szakértők szerint a mesterséges intelligencia komolyan beleszólhat a közelgő választásokba, ha nem tesznek ellene.
A Facebook, az Instagram és az új Threads mögött álló Meta bejelentette, hogy csapatot hoznak létre a júniusban esedékes európai parlamenti választások kapcsán, hogy felvegyék a kesztyűt a megtévesztő mesterséges intelligencia tartalmak ellen – írja a BBC. A bejelentésre két héttel azután került sor, hogy a Meta más technológiai cégekkel együtt megállapodott abban, hogy intézkedéseket fognak hozni a választással összefüggő dezinformáció visszaszorítására. A TikTok szintén lépett az ügyben: a kínai videómegosztó az uniós tagállamok számára úgynevezett applikáción belüli „választási központokat” hozott létre, hogy a felhasználók elkülöníthessék a fikciót a tényektől.
A Meta EU-ügyekért felelős vezetője, Marco Pancini blogbejegyzésében tudatta, hogy a mesterséges intelligencia tartalmakat figyelmeztető címkékkel fogják ellátni, emellett ezek a posztok kevésbé lesznek „láthatóak„, valamint a hirdetésekben sem fognak megjelenni. Azokat a tartalmakat viszont, amelyek esetében drasztikus félretájékoztatásról van szó, ami akár erőszakhoz is vezethet, el fogják távolítani.
Miután a mesterséges intelligencia térnyerése megkérdőjelezhetetlen, 2024-ben pedig több mint hatvan országban lesznek választások, nem teljesen alaptalan az az aggodalom, hogy az algoritmusoknak is komoly szerep juthat a kampányok alkalmával az ellenfelek lejáratására. Hogy hogyan használható fel a mesterséges intelligencia egy politikai kampányban, arra ebben a cikkünkben találtok egy „jó” példát.