Bár Kína az Apple harmadik legnagyobb piaca az Egyesült Államok és Európa után, a jelek szerint egyre kevésé érdeklik az embereket az iPhone mobilok.
A Counterpoint kutatócég szerint az iPhone-ok eladása nem kevesebb, mint 24 százalékkal esett vissza Kínában 2024 első hat hetében az egy évvel korábbihoz képest – számolt be a BBC. Ennek oka, hogy az amerikai óriást komolyan szorongatják a helyi tech vállalatok, többek közt a Huawei, amely ismét erőteljes fellendülést mutat az új Mate 60 Pro modelleknek köszönhetően.
Az Apple részesedése a kínai okostelefonok piacán a tavalyi 19 százalékról 15,7 százalékra zuhant vissza, ami egyben azt is jelenti, hogy az almás vállalat a dobogó második fokáról visszacsúszott a negyedik helyre. Eközben a Huawei a második helyre tornázta fel magát, miután piaci részesedése 16,5 százalékra nőtt az egy évvel korábbi 9,4 százalékról. Annak ellenére, hogy eladásai 15 százalékkal visszaestek az elmúlt évben, a Vivo továbbra is Kína legkelendőbb okostelefon-gyártója maradt a Counterpoint szerint.
A jelentés szerint a Huawei spinoff-márkája, a Honor az egyetlen az öt legnagyobb márka közül, amely növelni tudta az eladásait az év első hat hetében.