Zuckerberg szerint egy darabig még nem fog pénzt keresni a mesterséges intelligenciából

Zuckerberg szerint a generatív mesterséges intelligencia aranyláza már megindult, csak nem most lesz, amikor majd profitot is termel. 

Ez volt az üzenet, amelyet Mark Zuckerberg, a Meta vezérigazgatója a befektetőkhöz intézett a vállalat első negyedéves eredménybeszámolójára vonatkozó szerdai telefonbeszélgetésen. A vállalat már most is meglehetősen nyereséges, csak az elmúlt negyedévben 36,5 milliárd dolláros bevételből több mint 12 milliárd dollárra növelte nettó nyereségét. A bevételek növekedése azonban várhatóan lassulni fog a jövőben. Ugyanakkor minden eddiginél többet költ a mesterséges intelligenciára és a metaverzumra.

Elmondta, hogy a Meta AI asszisztenst „több tízmillió ember próbálta ki”, mióta a múlt héten széles körben elérhetővé tették, bár ez várható volt, tekintve, hogy mostanra már olyan területeken is feltűnt, mint az Instagram keresőmezője. Az igazi teszt az lesz, hogy olyan termékké tud-e válni, amelyhez az emberek gyakran visszatérnek, és hogy sokan akarnak-e mesterséges intelligencia asszisztenst használni a közösségi média alkalmazásokban. A jövőre nézve a Meta több lehetőséget lát arra, hogy pénzzé tegye a jelenleg ingyenesen használható asszisztensét.

zuckerberg
Kép: Apple Insider

„Számos módja van annak, hogy itt egy hatalmas üzletet építsünk ki, beleértve az üzleti üzenetküldés skálázását, hirdetések vagy fizetett tartalmak bevezetését az AI interakciókba, valamint azt, hogy az emberek fizessenek azért, hogy nagyobb AI-modelleket használhassanak és több számítási lehetőséghez férjenek hozzá” – mondta Zuckerberg. „És ezeken felül az AI már most is segít nekünk az alkalmazások elkötelezettségének javításában, ami természetesen ahhoz vezet, hogy több hirdetést láthatunk, és a hirdetéseket közvetlenül javíthatjuk, hogy nagyobb értéket nyújtsanak.”

A következő egy évre nézve Zuckerberg azt sugallta, hogy a Meta AI használata a hirdetések minőségét is javíthatja, ami arra utal, hogy a vállalat elemezni fogja, hogy az emberek miként használják, hogy jobban megértse, mit szeretnének vásárolni. Ez a megközelítés más útra tereli a céget, mint az OpenAI-t, amely eddig ellenállt a hirdetéseknek mint üzleti modellnek az előfizetések és az alakulóban lévő vállalati fókusz javára.

A Meta generatív mesterséges intelligenciával kapcsolatos munkái mellett Zuckerberg a vállalat Ray-Ban-nel közös okosszemüvegéről is elismerően nyilatkozott. A telefonbeszélgetésen elmondta, hogy „sokféle stílusban és színben” elfogyott, és az eszköz multimodális AI-ját dicsérte, amely nemrég vált szélesebb körben elérhetővé. „Régebben úgy gondoltam, hogy az AR-szemüvegek nem lesznek igazán mainstream termék, amíg nem lesz teljes holografikus kijelzőnk” – mondta. „De most már elég egyértelműnek tűnik, hogy a kijelző nélküli, divatos AI-szemüvegeknek is van egy értelmes piaca”.

 

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Picture of RG

RG

RG is hírező, és emellett nagy szenvedélye a repülés. Ikarosznál egy szinttel jobban nyomja, ugyanis szintén motor nélkül próbálkozik. Vitorlázórepülő. Szóval, ha szimulátorokról, vagy repülős appokról olvastok, azt szinte biztos, hogy RG írta.

Ezeket olvastad már?