Ha mondani kellene egy összehajtható telefonokat gyártó céget, akkor jó eséllyel kapásból a Samsung jön az ember számára, ám ennek ellenére Kína hatalmas piacán erősen csökkent az érdeklődés a témában.
A Samsung Galaxy Z Foldja és Z Flipje remek összehajtható telefonok, és Kínában is nagyon jól szerepeltek, most azonban nem annyira állnak jól a dolgok a koreai gyártó dolgai arrafelé. Az olyan kínai márkák, mint a Huawei, a Honor, a Vivo, az Oppo és a Xiaomi a Samsung elsődleges versenytársai. Ennek eredményeképpen a koreai óriás részesedése az összehajtható okostelefonok piacán jelentősen csökkent, bár ez nem feltétlenül a jobb alternatívák elérhetőségének köszönhető.

Az IDC friss adataiból kiderül, hogy a Samsung részesedése a kínai összehajtható okostelefonok piacán 5,9% volt 2024 első negyedévében, ami jelentős visszaesés a korábbi, közel 30%-os negyedéves piaci részesedéshez képest. Ezzel a vállalat a lista aljára került, lemaradva a többi, összehajtható telefonokat gyártó konkurens mögött mögött.
Az élen a Huawei áll 44,1%-os piaci részesedéssel, amelyet a Honor követ 26,7%-kal, a Vivo 12,6%-kal és az Oppo 9%-kal. Bár a Samsung kezdetben technológiai előnyben volt az összehajtható telefonjaival, a kínai gyártók idővel felzárkóztak. Emellett az általános kínai piaci részesedését befolyásoló geopolitikai tényezők is hatással voltak a hatalmas zuhanásra.
Kínában egyre inkább terjed a „hazafias fogyasztás” trendje, a fogyasztók a helyi vállalatok termékeit részesítik előnyben.
Még ha a Samsung összecsukható telefonjai jobb tulajdonságokkal is rendelkeznek, sok vásárló a kínai alternatívákat választja.
Ez kihívást jelent a vállalat számára, mivel nehéz lehet meggyőzni a fogyasztókat az ellenkezőjéről, és a trend lehet, hogy még rosszabb lesz a jövőben.