Az almás cég marketingesei úgy gondolták, jó ötlet az emberi kreativitás jelképeit egy óriási prés alá helyezni, majd összezúzni, ezzel szemléltetve a legújabb iPad Pro vékonyságát.
Nagy port kavart az interneten az Apple új reklámja, amelyet Tim Cook, a cég vezérigazgatója osztott meg a napokban az X közösségi oldalon. Ebben különféle hangszereket, szobrokat, festéket, könyveket, bakelit lemezjátszót, stb. láthatunk egy óriási prés alatt, amely működésbe lendülve összezúzza a közé került tárgyakat. Amikor pedig a prés lapjai szétnyílnak, ott találjuk a promóció tárgyát, az új iPad Prót, ami vékonyabb, mint valaha, és az M4 chip dolgozik benne.
Meet the new iPad Pro: the thinnest product we’ve ever created, the most advanced display we’ve ever produced, with the incredible power of the M4 chip. Just imagine all the things it’ll be used to create. pic.twitter.com/6PeGXNoKgG
— Tim Cook (@tim_cook) May 7, 2024
Az ominózus reklám nagy megrökönyödést keltett az interneten, többek közt Hugh Grant sem mehetett el szó nélkül mellette. „Az emberi létezés kipusztulása. A Szilícium-völgy jóvoltából“– fogalmazott a Golden Globe-díjas angol színész. Az AdQuick reklámtechnológiai cég munkatársa szerint pedig a cupertinóiak reklámvideója tökéletes metaforája lett „a kreativitás sötét középkorának“.
Hogy kinek a fejéből pattant ki az Apple-nél ennek a fantasztikus reklámnak az ötlete, nem tudni, annyi biztos, hogy látva a felhasználók reakcióit, az almás cég már bocsánatot is kért a vásárlóktól. Az Apple marketingkommunikációért felelős alelnöke, Tor Myhren közleményében elismerte, hogy célt tévesztettek a reklámmal, elnézést kér érte.