Az elektromos és hibrid járművek csendesebbek, mint a belső égésű motorral felszerelt autók, így nehezebben hallhatók, különösen városi környezetben.
A brit közúti balesetek elemzése szerint a hibrid és elektromos autók nagyobb valószínűséggel okoznak gyalogosbaleseteket – írja a The Guardian. Egy friss tanulmány szerint az akkumulátorral működő járművek mérföldenként átlagosan kétszer nagyobb valószínűséggel ütnek el egy gyalogost, mint a benzines vagy dízelhajtású autók, városi környezetben pedig még ennél is nagyobb a különbség: háromszor nagyobb valószínűséggel okoznak balesetet.
A kutatás nem tér ki arra, hogy a környezetbarátabbnak gondolt autók miért okoznak több balesetet, de a kutatók azt gyanítják, hogy több ok is állhat a háttérben. Az egyik, hogy az elektromos járművek esetében általában fiatalabb sofőrök ülnek a volán mögött, akik kevésbé tapasztaltak. Másrészt ezek a járművek jóval halkabban közlekednek, így nehezebb észlelni őket, főképp a zajos, forgalmas környékeken.
A kutatók 2013 és 2017 közötti adatokat tanulmányozták az Egyesült Királyság közúti baleseteire vonatkozóan. Az elemzés 916 713 áldozatról számolt be, ebből 120 197 volt gyalogos. Több mint 96 ezret ütött el egy autó vagy taxi.

Phil Edwards, a tanulmány vezető szerzője szerint az országoknak figyelembe kellene venniük, hogy az elektromos járművek nagyobb veszélyt jelentenek a gyalogosokra nézve, és ezeket a kockázatokat meg kellene próbálniuk mérsékelni. A kutató megjegyzi: 2019 júliusa óta minden Európában értékesített új hibrid és elektromos járműnek rendelkeznie kellene egy hangkibocsátó készülékkel, amely hangot ad ki, amikor az autó lassan halad, ennek ellenére több százezer elektromos autó közlekedik az utakon úgy, hogy nincs ilyen eszközzel felszerelve.