Pofátlan módszerrel kényszerítene reklámok nézésére az Instagram

Az Instagram jelenleg olyan reklámokat tesztel, amelyeket a felhasználók nem tudnak majd átugrani, számolt be a BBC

Az Instagram eddig úgy működött, hogy a fő hírfolyamban, valamint a sztorik és a Reels-videók között is fel-felbukkantak ugyan a reklámok, ezeket viszont gond nélkül átugorhatta a felhasználó, ha nem érdekelte az adott tartalom. Úgy tűnik azonban, hogy a szolgáltató megelégelte ezt, és most egy igen agresszív módszerrel akarja rábírni a felhasználókat arra, hogy végignézzék a hirdetéseket.

A módszer sajnos nem új, jól ismerjük mind, viszont annál kellemetlenebb: az Instagram olyan hirdetések bevezetésén gondolkodik, amelyeket nem lehet majd átgörgetni. A BBC arról ír, hogy az interneten megosztott fotókon egy visszaszámláló látható, és állítólag csak azután enged továbblépni a rendszer, ha a számláló a nullára ér.

Eddig főképp a YouTube ingyenes alkalmazásában találkozhattunk ezzel a módszerrel, vagyis olyan reklámokkal, amelyekről csak a visszaszámlálást követően lehet elkattintani. A videómegosztó ráadásul a videók elején, közben és a végén is reklámokkal traktálja a felhasználókat, de hogy az Instagram is meglépi-e ezt, vagy „csak” egy reklámmal próbálkozik majd be, arról még nem tudni.

A felhasználók persze nem repesnek az örömtől, hogy kötelező módon kell hirdetéseket nézniük már az Instagramon is. Egy Threads-felhasználó például „bolondnak” és „agresszívan rámenősnek” nevezte a lépést, amellyel a Meta csak a saját zsebét akarja tovább tömni, egy X-felhasználó pedig azt mondta, hogy mindez azt eredményezi majd, hogy az emberek „egyszerűen nem fognak görgetni” az oldalon.

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Picture of Benke Éva

Benke Éva

Az ifjabb nemzedék tagja, akikből még nem veszett ki a lelkesedés. Kedvelt témái leginkább a tudomány és a lifestyle területéről kerülnek ki

Ezeket olvastad már?