A Microsoft Flight Simulator 2024 egy halom játékos számára reménytelennek tűnő várakozást, levegőben lebegő pilótákat, és amorf repülőgépeket hozott.
Rögtön az elején le kell szögezni, hogy a játék jó eséllyel úgy jött ki, ahogy azt rengetegen vártuk, akik a repülését szeretjük, játsszuk, esetleg űzzük. De tény, hogy az empirikus úton szerzett „élmények egyáltalán nem ezt mutatják. Történt ugyanis, hogy nagyon sokan várták a megjelenés napját, és ez a rengeteg ember úgy zúdult rá a Microsoft Flight Simulator 2024 szervereire, mint ahogy az amerikai honpolgárok szoktak Black Fridey-kor. Nem csoda, hogy a rendszer hamar összerogyott.
Sokan tapasztalták azt, hogy a játék indítása után a szokásos logók és miegymások megtekintését követően egy olyan képernyő fogadta őket, ami tájékoztatott, hogy túl sok felhasználó szeretné letölteni a játékot, ezért sorban állás van. Ami nem azt jelentette, hogy percekig kell várakozni, hanem azt, hogy a helyzet 12 óra múlva sem volt jobb. Nem volt azonban azoknak sem őszinte a mosolyuk, akik tudták telepíteni és indítani.
Tekintve, hogy a Microsoft Flight Simulator 2024 kiváló elődjéhez hasonlóan elég sok adatot mozgat meg ahhoz, hogy hiteles és szép legyen. És bizony ez a szupersztráda, amin a userek felé áramlik a valósághű látvány, a rengeteg játékos miatt bedugult. Ennek eredményeként pedig kimondottan vicces dolgok születtek. Gép nélkül repkedő pilóták, a Flight Simulator 2004 látványvilágát idéző táj, és a kínai titkos repülőgépek fejlesztésének képi világát idéző repülők.
Viszont csak ismételni tudjuk magunkat: a Microsoft Flight Simulator 2024 nem azért ilyen, mert úgy adták ki, hogy nincs kész. A fejlesztést végző francia Asobo Studio igazán megsüvegelendő munkát végzett az előző résznél is. Tuti, hogy nem adnának ki olyan terméket a kezük alól, ami egy nagyon durva day 1 javításért kiált. Meglátjuk, hová futnak ki a történések az elkövetkezendő napokban.