Rekordbevételt ért el az LG Electronics 2024-ben, minden korábbi eredményt felülmúlt a cég.
Az LG Electronics Inc. (LG) közzétette 2024-es pénzügyi eredményeit, amelyek alapján a vállalat konszolidált bevétele elérte a 87,73 billió dél-koreai wont (kb. 66,8 milliárd USD, azaz 24 500 milliárd forint), míg üzemi nyeresége 3,42 billió won (kb. 2,6 milliárd USD, azaz 950 milliárd forint) volt. Ez új rekordot jelent az LG történetében, mivel ez a legmagasabb éves bevétel, amelyet a cég valaha elért.
Folyamatos növekedés a fő üzletágakban
Az LG háztartási gépeket és járműalkatrészeket gyártó üzletága már kilencedik éve mutat folyamatos növekedést, amely jelentős mértékben hozzájárult a rekordbevétel eléréséhez. Az LG Home Entertainment és az LG Business Solutions üzletágak is növekvő bevételről számoltak be az előző évhez képest.
Az üzemi nyereség enyhe visszaesést mutatott az előző évhez viszonyítva, amelynek oka főként a globális kereslet lassú helyreállása a háztartási gépek iránt, valamint a második félévben megemelkedett logisztikai költségek. Ennek ellenére a vállalat stabil nyereségstruktúrát tudott fenntartani, amit a portfólió újrastrukturálásának és a megnövekedett értékesítéseknek köszönhetett.
2024 üzleti eredményei
Háztartási gépek és légkondicionáló megoldások
Az LG Home Appliance & Air Solution üzletága 33,2 billió won (kb. 25,3 milliárd USD, azaz 9 280 milliárd forint) bevételt ért el 2024-ben, ezzel fenntartva a fenntartható növekedést. Az üzemi nyereség elérte a 2,04 billió wont (kb. 1,55 milliárd USD, azaz 570 milliárd forint), amely 2021 óta először lépte át a 2 billió wonos határt.
A növekedést olyan új üzleti modellek támogatták, mint a háztartási gép-előfizetések és a közvetlen értékesítések (Direct-to-Consumer). A háztartási gép-előfizetések bevétele több mint 75%-kal nőtt az előző évhez képest, és megközelítette a 2 billió wont (kb. 1,52 milliárd USD, azaz 560 milliárd forint). Az üzletág B2B (Business-to-Business) szegmense, beleértve a fűtési, szellőztetési és légkondicionáló (HVAC) rendszereket, szintén jelentős növekedést mutatott.
Szórakoztatóelektronika
Az LG Home Entertainment üzletága 15,23 billió won (kb. 11,6 milliárd USD, azaz 4 260 milliárd forint) bevételt és 315,9 milliárd won (kb. 240 millió USD, azaz 88 milliárd forint) üzemi nyereséget ért el. Az OLED televíziók értékesítése növekedett olyan régiókban, mint Európa és Ázsia, amit több globális sportesemény is támogatott. A webOS-alapú hirdetési és tartalom üzletág éves bevétele meghaladta az 1 billió wont (kb. 760 millió USD, azaz 280 milliárd forint).
Járműkomponens-megoldások
Az LG Vehicle Component Solutions üzletága második egymást követő évben lépte át a 10 billió wonos bevételt, elérve a 10,62 billió wont (kb. 8,1 milliárd USD, azaz 2 970 milliárd forint). Bár az elektromos járművek iránti kereslet átmenetileg lassult, az üzletág stabil növekedést mutatott, főként az erős rendelésállománynak köszönhetően. Az üzemi nyereség azonban csökkent, 115,7 milliárd wonra (kb. 88 millió USD, azaz 32 milliárd forint), az új projektek fejlesztési költségei és a szoftverközpontú járművek (SDV) fejlesztésébe történő befektetések miatt.
Üzleti megoldások
Az LG Business Solutions üzletága 5,69 billió won (kb. 4,34 milliárd USD, azaz 1 600 milliárd forint) bevételt ért el, de 193,1 milliárd won (kb. 147 millió USD, azaz 54 milliárd forint) üzemi veszteséget könyvelt el. A bevételnövekedést az egyedi kereskedelmi kijelzők (például hotelek, üzletek, iskolák számára) és a prémium IT-termékek, például az LG gram laptopok iránti kereslet vezérelte. Azonban a nyersanyagárak emelkedése és a piaci verseny továbbra is veszteségeket okozott.
2025 üzleti irányai
Az LG célja, hogy továbbra is a minőségi növekedésre összpontosítson, miközben alkalmazkodik a globális piac gyors változásaihoz. A vállalat az üzletágak közötti szinergiák erősítésével és a működési hatékonyság javításával kívánja növelni versenyképességét.
- Háztartási gépek: Az LG célja, hogy AI-alapú megoldásokkal és régióspecifikus termékekkel bővítse kínálatát, miközben továbbfejleszti a „Zero Labor Home” koncepcióját. Az előfizetési modell bővítését tervezi új piacokra, például Thaiföldre és Indiába.
- Szórakoztatóelektronika: Az LG prémium termékeket (OLED, QNED) kínál, miközben a webOS platformot egy integrált tartalom- és szolgáltatási megoldássá fejleszti beltéri és kültéri használatra.
- Járműkomponensek: Az üzletág az SDV-képességek fejlesztésére összpontosít, miközben a rendelésállományra támaszkodva stabil bevételt kíván fenntartani.
- Környezetvédelmi megoldások: Az új LG Eco Solution üzletág célja, hogy az LG HVAC üzletágát globális vezetővé tegye. A vállalat lokális termelési rendszereket alakít ki, és helyspecifikus megoldások fejlesztését tervezi.