Átveréssel vádolja az óriási kínai tv gyártót egy elégedetlen vevő. A Hisense által QLED-ként reklámozott tévé szerinte nem olyan, mint amilyennek hirdették.
A Display Daily magazin értesülései szerint az Egyesült Államok New York déli körzetének kerületi bíróságán csoportos kereset indult a Hisense USA Corporation ellen, amelyet Robert Macioce nyújtott be 2025. február 25-én. Az 1:25-cv-01608-PAE ügyszámú ügyben a felperes azt állítja, hogy a vállalat megtévesztő üzleti gyakorlatot folytatott és hamis reklámokat tett közzé televíziós termékeivel kapcsolatban.
A kereset háttere
A jogvita alapja egy 43 hüvelykes Hisense QD5 televízió, amelyet Macioce 2024. november 23-án vásárolt a Best Buy online áruházából, körülbelül 159,99 dollárért. A Hisense promóciós anyagaiban azt állította, hogy a QD5, QD6, QD65, QD7, U7 és U7N sorozat modelljei Quantum Dot Light-Emitting Diode (QLED) technológiát használnak, amely jelentősen javítja a színteret és a színtelítettséget. Macioce azonban azt állítja, hogy ezek a televíziók vagy nem tartalmazzák ezt a technológiát, vagy csak olyan minimális mennyiségben, amely nem felel meg a reklámokban ígérteknek.
Jogi követelések
A keresetben több jogi követelés is szerepel, beleértve:
- A New York-i fogyasztóvédelmi törvény megsértése,
- Csalás,
- Gondatlan félrevezetés,
- Jogalap nélküli gazdagodás.
A felperes szerint a Hisense félrevezető marketingje befolyásolta a fogyasztói döntéseket, lehetővé téve a vállalat számára, hogy prémium árat számítson fel a televíziókért. A kereset azt is állítja, hogy a Hisense tudatában volt vagy tudatában kellett volna lennie annak, hogy a televíziókban nincs meg a meghirdetett technológia, vagy annak jelenléte elhanyagolható.
A kereset célja
Macioce a kereset csoportos keresetté történő tanúsítását kéri, amely minden New York-i fogyasztóra kiterjedne, akik a megjelölt Hisense televíziómodellek valamelyikét megvásárolták. A felperes az alábbi jogorvoslatokat kéri:
- Végleges bírósági végzés a Hisense állítólagos megtévesztő gyakorlatának megakadályozására,
- Tényleges és büntető jellegű kártérítés,
- Nyereség elvonása,
- Ügyvédi díjak és költségek,
- Ítélet előtti és utáni kamatok,
- Esküdtszéki tárgyalás.
A kereset kimenetele jelentős hatással lehet a fogyasztóvédelem területére, különösen az elektronikai termékek reklámozásával kapcsolatos jogi normákra.