A Samsung egyes audio termékei megfagynak egy rossz szoftverfrissítés miatt. De lehet védekezni.
Világszerte arról számoltak be a Samsung által gyártott hangprojektorok tulajdonosai, hogy a készülékük egyik pillanatról a másikra megadta magát. Lefagyott, vagy nem lehet bekapcsolni. A bűnös: egy hibás szoftverfrissítés.
A legfrissebb jelentések szerint a probléma nemcsak Amerikában, hanem Európában, Ázsiában és más régiókban is jelen van.
A frissítési hiba következményei
A v1020.7 verzószámú firmware-frissítés telepítése után sok felhasználó szembesült azzal, hogy a soundbarjaik teljesen „letéglázódtak”, azaz használhatatlanná váltak. A Samsung közösségi fórumain, az AVSForumon és a Redditen is tömegesen jelentették a hibát.
A tulajdonosok arról számoltak be, hogy a hangsáv nem reagál semmilyen vezérlésre, a gyári visszaállítás sem segít, és még a Samsung SmartThings alkalmazáson keresztül sem lehet elérni az eszközt. A legtöbb esetben a soundbar bekapcsol, de teljesen lefagy az eARC HDMI bemeneten, és egyáltalán nem ad ki hangot.
Mely modellek érintettek?
Az egyik leginkább érintett modell a HW-Q990D, amely a Samsung jelenlegi csúcs hangprojektora. Emellett a kedvezőbb árú modellek, mint a HW-Q800D és a HW-S801D is beleestek a hibás frissítés csapdájába.
Egyes felhasználók arról számoltak be, hogy a Samsung ügyfélszolgálata azt javasolta nekik, hogy küldjék be az eszközüket javításra, ami arra utalhat, hogy a problémát nem lehet egy egyszerű firmware-frissítéssel megoldani.
Hogyan lehet elkerülni a hibát?
Bár a felhasználók megpróbálták letiltani az automatikus frissítéseket, sokan jelezték, hogy a firmware-frissítések ennek ellenére automatikusan megjelentek az eszközön. A legbiztosabb megoldás az, ha teljesen lekapcsolja a soundbart az internetről.