Radikálisan átalakul a Netflix felület, aminek sokan fognak örülni.
A Netflix hivatalosan is bejelentette: hamarosan minden tévés felhasználó egy teljesen új felhasználói felületet kap. Az átalakítás során a jól ismert oldalsáv végleg eltűnik, helyét pedig egy felső menüsáv veszi át, amely egyszerűbb, átláthatóbb és gyorsabban használható élményt ígér.
Fokozatos bevezetés világszerte
A streamingóriás már 2024 közepe óta teszteli az új dizájnt egy szűk felhasználói körben. A tesztelési időszak sikeres volt, így a következő hetekben és hónapokban világszerte minden okostévé-platformon elérhetővé válik az új felület. Ez érinti többek között az Apple TV-t, a Fire TV-t, a Google TV-t, valamint a Samsung Tizen és LG webOS rendszereit is.
Az első nagy tévés újratervezés 2018 óta
Ez az első átfogó felületi átalakítás a Netflix tévés appjában 2018 óta. Akkor vezették be az oldalsávot, amely mostanra háttérbe szorul. Az új felső menü átláthatóbb navigációt kínál, valamint bemutatkozik benne a „Saját Netflix” szekció, ahol a felhasználók személyre szabott tartalmakat találnak.
Kiemelt tartalmak és dinamikus megjelenítés
Az új felület egyik látványos újdonsága egy forgó képgaléria, amely a képernyő tetején jeleníti meg a kiemelt tartalmakat. A görgetéses tartalomböngészés megmarad, a sorok azonban dinamikusan frissülnek, így mindig naprakész ajánlásokkal találkozhatunk.
Rugalmasabb, személyre szabott élmény
A Netflix célja, hogy az új dizájn jobban igazodjon a felhasználók szokásaihoz és tartalomfogyasztási igényeihez. A vállalat termékigazgatója, Eunice Kim szerint az új élmény nemcsak rugalmasabb, de intuitívabb is:
„Szerettünk volna egy olyan élményt létrehozni, amely jobban tükrözi tagjaink elvárásait, és lehetővé teszi, hogy a Netflix legizgalmasabb pillanatai még izgalmasabbak legyenek.”
A jövőbeni tervek között szerepel, hogy az új felület képes lesz hangsúlyosabban megjeleníteni élő sporteseményeket és a vállalat által fejlesztett felhőalapú játékokat is.
Reszponzív ajánlások és mesterséges intelligencia
Az újítás része a „reszponzív ajánlások” rendszere is, amely a nézési előzményeken, kereséseken és akár a napszakon alapulva kínál releváns tartalmakat. Az iPhone-okon pedig már tesztelik azt a mesterséges intelligencián alapuló keresési funkciót, amely intelligens javaslatokat tesz a keresőmezőbe gépelés nélkül is.
Mobilon új irány: vertikális hírfolyam
A mobilos Netflix is változik: a tervek szerint egy TikTok-stílusú, függőleges videóhírfolyam jelenik meg, amely rövid jeleneteket vetít a Netflix saját tartalmaiból. Ezzel a funkcióval az eddiginél gyorsabban és látványosabban lehet felfedezni új filmeket és sorozatokat.