Az első három helyen tech cégek találhatóak, ezek uralják a világot!
A Kantar BrandZ 2025-ös jelentése szerint az Apple immár harmadik egymást követő évben szerezte meg a világ legértékesebb márkájának címét. A cupertinói technológiai óriás márkaértéke idén 1.29 billió dollárra nőtt, ami 28%-os éves növekedést jelent – és egyben történelmi mérföldkő, hiszen az Apple az első márka, amely átlépte az 1 billió dolláros márkaérték-határt.
A top márkák listája: tech dominancia
Az Apple mögött Google foglalja el a második helyet 944,1 milliárd dolláros értékkel, míg a harmadik helyre a Microsoft került 884,8 milliárd dollárral. A negyedik helyezett az Amazon (866,1 milliárd dollár), az ötödik pedig az NVIDIA, amely 509,4 milliárd dolláros márkaértékével nemcsak a rangsor élén szerepel, hanem az egyik legnagyobb növekedést is produkálta.
Új belépők és látványos ugrások
A 2025-ös lista legnagyobb új belépője az OpenAI ChatGPT-je, amely a 60. helyen debütált – ez a legmagasabb új szereplő az idei rangsorban. Szintén figyelemre méltó, hogy a mesterséges intelligencia és technológia területéről több márka is duplázta márkaértékét az elmúlt évben, köztük az Nvidia, a Huawei, a Xiaomi és az Instagram.
Átalakuló mezőny
Míg egyes márkák előretörtek, mások visszaestek. A Huawei a 39. helyen, míg a processzormárka Snapdragon (Qualcomm) a 38. helyen szerepel. Samsung viszont visszacsúszott a 78. helyre, míg Xiaomi a 96. helyet foglalja el. A jelentés szerint India egyik legnagyobb mobilszolgáltatója, az Airtel lett a világ leggyorsabban növekvő távközlési márkája.
A globális márkaértékek súlya
A Kantar saját, háromlépcsős módszertant alkalmaz a márkaérték meghatározására, amely fogyasztói percepciókra és pénzügyi teljesítményre épül. A 2025-ös rangsor szerint a világ 100 legértékesebb márkájának összértéke elérte a 10,7 billió dollárt, ami jól mutatja a vezető vállalatok globális gazdaságra gyakorolt hatását.