A Samsung és a Xiaomi tarol az egyik legfontosabb piacon

A fél milliárd embert tartalmazó Latin-Amerika régiót uralja a Samsung és a Xiaomi a telefonos szegmensben.

Samsung Xiaomi latin amerika

2025 első negyedévében 4%-kal esett vissza a latin-amerikai okostelefon-piac az előző év azonos időszakához képest. Ezzel véget ért egy hat egymást követő negyedéven át tartó növekedési periódus, amely a pandémia utáni gazdasági kilábalás egyik jele volt. A teljes szállítási volumen 33,7 millió darabra csökkent a tavalyi 34,9 millióról – ez körülbelül 1,2 millióval kevesebb készüléket jelent.

A csökkenés mögött a vámokkal kapcsolatos félelmek, a gazdasági bizonytalanság, valamint az USA és Kína közötti geopolitikai feszültségek állnak, amelyek hatással vannak az ellátási láncokra és a fogyasztói bizalomra is.

Piaci megoszlás: Brazília továbbra is vezet

A régió legnagyobb piaca Brazília, amely a teljes szállítások 38%-át adja, és enyhe, 3%-os növekedést tudott felmutatni – ez pozitív kivétel a régió általános trendjéből. Ez hozzávetőleg 12,8 millió készüléket jelent.

A második helyen Mexikó áll a szállítások 22%-ával, viszont itt drasztikus, 18%-os visszaesés történt. A piaci visszaesés oka a 2024-ben felerősödött verseny, amely gyorsabb eszközcsere-ciklust kényszerített ki, így az idei év elejére telítettebbé vált a piac.

Közép-Amerika a harmadik legnagyobb régió, itt 7%-os csökkenést jegyeztek fel. Kolumbia és Peru a negyedik és ötödik helyen állnak, szintén negatív eladási számokkal.

Márkák versenye: Samsung és Xiaomi felfelé ível, Motorola és Transsion gyengül

A gyártók közül továbbra is a Samsung dominál, amely 7%-os éves növekedést ért el. A növekedés fő motorját az alsó kategóriás modellek iránti kereslet adta. A Xiaomi még jobb eredményt produkált: 10%-os növekedést ért el, amit főként a megfizethető Redmi termékcsalád hajtott.

Ezzel szemben a Motorola a harmadik helyre esett vissza, és 13%-os visszaesést szenvedett el. A Honor viszont előrelépett, és 2%-kal növelte szállításait, megszerezve a negyedik helyet.

A legnagyobb vesztes a Transsion volt, amely 38%-kal kevesebb készüléket értékesített, így visszacsúszott az ötödik helyre. A gyengülés mögött túlzott készletfelhalmozás, majd későbbi csatornaátszervezés állhat, valamint az egyre élesebb verseny.

Előrejelzések 2025-re: folytatódhat a visszaesés

A Canalys piackutató cég szerint 2025 egészében 1%-os visszaesés várható a régióban. Ennek oka, hogy a fogyasztók egyre inkább elhalasztják a nem létfontosságú eszközfrissítéseket, és meghosszabbodik az okostelefonok használati ciklusa.

A globális gazdasági környezet sem kedvez a növekedésnek: az USA–Kína közötti kereskedelmi feszültség, az emelkedő infláció és az instabil devizák jelentős kockázatot jelentenek a latin-amerikai piac számára.

Emellett maguk az eladók is óvatosabbá váltak. Visszavették az agresszív értékesítési stratégiákat, és csökkentették a raktárkészleteiket, hogy elkerüljék a túltermelést és az eladatlan készleteket.

Bár Latin-Amerika korábban stabil növekedést mutatott az okostelefon-piacon, 2025 első negyedévében a makrogazdasági és geopolitikai tényezők érezhetően visszavetették a lendületet. Egyes szereplők – mint a Samsung vagy a Xiaomi – sikeresen alkalmazkodtak a változásokhoz, míg mások, például a Transsion vagy a Motorola, komolyabb kihívásokkal néznek szembe. A következő negyedévek kulcskérdése az lesz, hogyan reagálnak a gyártók és a fogyasztók az új gazdasági realitásokra.

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Picture of Ninja

Ninja

Igazi techninja, aki mindenhez is ért. De leginkább a tévék piacán van otthon, az ország egyik legjobban felkészült tévétesztelőjét tisztelhetjük benne. Itt tudsz kapcsolatba lépni vele: peter@techworld.hu

Ezeket olvastad már?