Kétpárti akarat van arra, hogy a Facebook végre felhagyjon azzal, hogy illegálisan dollármilliárdokat húz le az emberekről.
A Reuterstől származó információk szerint Josh Hawley republikánus és Richard Blumenthal demokrata szenátor közös levélben fordult a Szövetségi Kereskedelmi Bizottsághoz (FTC) és az Értékpapír- és Tőzsdefelügyelethez (SEC), amelyben a Meta állítólagos illegális hirdetési gyakorlatának kivizsgálását sürgették.
Az ügy előzménye, hogy a Reuters korábban nyilvánosságra hozott belső dokumentumai szerint a Meta becslések alapján éves bevételeinek mintegy 10 százaléka – körülbelül 16 milliárd dollár – olyan hirdetésekből származott, amelyek illegális tevékenységekhez kapcsolódtak. Ugyanezen dokumentumok arra is rámutattak, hogy a vállalat platformjai az Egyesült Államokban előforduló online csalások mintegy egyharmadában érintettek voltak.
Mindez különösen aggasztó annak fényében, hogy az FTC adatai szerint az amerikai fogyasztók 2023-ban összesen 158,3 milliárd dolláros veszteséget szenvedtek el csalások miatt. A szenátorok számításai szerint ebből több mint 50 milliárd dollár köthető lehet a Meta platformjain megjelenő, csalárd vagy félrevezető hirdetésekhez.
Hawley és Blumenthal súlyos állításokat fogalmaztak meg
A két szenátor levelében úgy fogalmazott, hogy „még a Meta hirdetési könyvtárának rövid áttekintése is egyértelműen feltárja az illegális szerencsejátékra, fizetési csalásokra, kriptovaluta-átverésekre, mesterséges intelligencia alapú deepfake szolgáltatásokra és hamis szövetségi juttatásokra vonatkozó hirdetéseket.”
A törvényhozók szerint a Meta nemcsak hogy nem tesz eleget a problémás tartalmak kiszűrésére, de az illegális tevékenységekből származó reklámbevételek közvetlenül hozzájárulnak az amerikai fogyasztók jelentős anyagi károkozásához is. A szenátorok ezért arra kérik az FTC-t és a SEC-et, hogy indítsanak átfogó vizsgálatot, beleértve a Meta hirdetéspolitikáját és az esetleges fogyasztóvédelmi vagy értékpapír-jogi jogsértéseket.




