A Gameband tavaly bukkant fel a Kickstarteren, ahol az egyik legjobban teljesítő kampányt sikerült köré felépíteni. Az eszköz klasszikus ATARI játékokat futtatott volna, így sokan számítottak rá.

A közösségi támogatás árnyoldala

A Gameband története kifejezetten jól indult, ugyanis a csapatnak 500.000 dollárt sikerült összeszedni a támogatóktól. Az 1,6 hüvelykes AMOLED kijelző, Qualcomm Snapdragon Wear 2100 lapka, 512 MB rendszermemória és 4 GB tárhely, egészen biztató képet festett az eszközről. A képet tovább árnyalta, hogy a fejlesztők 400 mAh kapacitású akkumulátort, microSD kártyahelyet, USB-C konnektort, WiFi és Bluetooth kapcsolatokat is ígértek.

Az eszközt felkészítették az Android Marshmallow futtatására, sikerült megoldani az Alexa hangvezérlést és a PixelFurnace nevű online áruházzal való kompatibilitást. Márciusban a fejlesztők bejelentették, hogy az eszköz megkapta az IPX7 minősítést, illetve említést tettek az esetleges Gorilla üveg védelemről. Az első komoly problémát az USB-C csatlakozó integrálása jelentette, felvetődött a készülék méretének növelése, de végül adapter használata mellett döntöttek.

Nyár közepétől aztán egyre több viharfelhő kezdett gyülekezni a projekt felett, komoly pénzügyi és technikai problémákkal kellett szembenézniük a fejlesztőknek. A leállást Feargal Mac Conuladh, a csapat vezetője jelentette be, aki szerint a fejlesztésre fordított idő, költségek és a feladat komplexitása sokkal nagyobb kihívást jelentett, mint amire számítottak. További rossz hír, hogy amennyiben nem sikerül valahonnan tőkét bevonni, nem tudják kártalanítani azokat, akik bíztak az eszköz születésében.