Egy hónapos türelmi idő után a Spotify letilthatja azokat az ingyenes fiókokat, aminek tulajdonosai hirdetés blokkolót használnak.

A Spotify a közelmúltban frissítette a szolgáltatási feltételeit, ami főként azokat érintheti érzékenyen, akik különböző eszközökkel akadályozzák a reklámok megjelenítését. Az új szabályok értelmében azonnali felfüggesztés vagy kitiltás járhat azoknak, akik „a Spotify szolgáltatásban lévő hirdetéseket megkerülik vagy blokkolják”. A vállalat szóvivője a DigiDay kérdésére megerősítette, hogy több eltérő módszerrel monitorozzák tartalomfogyasztók tevékenységét.

A módosításra azért volt szükség, mert az utóbbi egy év adatai kimutatták, hogy az ingyenes Spotify-fiókkal rendelkezők mintegy két százaléka (hozzávetőleg kétmillió ember) blokkolja (módosított alkalmazással vagy harmadik féltől származó szoftverrel) a hirdetéseket. A rendszer a jövőben folyamatosan lesben áll majd, s igyekszik kiszűrni a gyanús fiókokat. A rajtakapott felhasználókat e-mailben figyelmeztetik a tiszta játékra. Az új szabályok a prémium felhasználókat természetesen nem érintik, hiszen a reklámokat csak ingyenes fiókkal rendelkezőknek jelenít meg a rendszer.