A Honda sokáig egyáltalán nem foglalkozott villanyautó-fejlesztéssel ám úgy tűnik rájöttek, hogy aki kimarad az lemarad. A gyártó tavaly bemutatott egy Urban EV tanulmányt, aminek átgyúrt változata e Prorotype néven került elő.

A Honda e Prototype a sajtóanyagok szerint az első Honda Civic alapján készült, de az sem téved nagyot, aki egy Golf I GTI formavilágát véli felfedezni az apróságban. A tervezők szemmel láthatóan a régi iskola minimalizmusát igyekeztek ötvözni a modern megoldásokkal. A jármű külseje a tavalyi tanulmányhoz képest alig változott, odabent azonban már sokkal több a módosítás.

A teljesen sík padló elég teret biztosít az utasok számára, míg a természetes anyagok fokozzák a komfort érzetet. A külső kamerákhoz tartozó kijelzőket az A oszlopok tövébe ültették, míg a korábban egyetlen panelként megálmodott műszerfalat, három részre tagolták. A visszapillantókat váltó kamerák a gyártó szerint teljesen kiküszöbölik a vakfoltok okozta veszélyeket, s a légellenállást sem növelik. A vezetőt segítő rendszerről csak annyi derült ki hogy társítható okoseszközökkel, valamint képes megjeleníteni a releváns információkat. A kétküllős kormánykerékre olyan gombok kerültek, amikkel gyorsan és egyszerűen érhetők el a leggyakrabban használt funkciók.

A hajtásról továbbra sem árultak el semmit, csupán annyi lehet tudni, hogy a Hitachi közreműködésével készül. A járgány állítólag 200 kilométeres távot tud megtenni két etetés között, harminc perc alatt lehet nyolcvan százalékig tölteni, ami városi körülmények között jónak számít. A Honda a hírek szerint már idén szeretné sorozatban gyártani az apróságot nagy kérdés, hogy milyen áron kerül majd a piacra?