A levegőbe költözik a Forma-1

Egy kicsit rali, kicsit Forma-1, cseppet túrakocsi bajnokság, de leginkább érdekes kezdeményezés. 

A Morgan Stanley úgy véli, 2040-re a helyből felszálló elektromos repülőszerkezetek piaca körülbelül 1,5 billió dolláros lesz (ez nagyon sok pénz), és hogyan másként lehetne berúgni a piac motorját, mint egy teljesen új versenyformával. Ennek úttörője az Airspeeder MK4, a Forma-1 autók levegőbe szánt megfelelője, ami alapvetően egy klasszikus együléses versenyautó és egy drón szerelemgyereke. A szerkezetet 500 kW-os lítium-polimer akkumulátor hajtja, tömege kb. 230 kg (ez nagyjából megfelel egy Club-osztályos vitorlázórepülőgép üres súlyának), végsebessége közel 200 km/h, egy töltéssel pedig negyedórás üzemre képes.

Jelenleg az Airspeeder MK4 pilótaüzemű próbarepülései zajlanak, és a nagyobb tömeg előtt történő bemutatásra a tervek szerint a Goodwood Festival of Speed alkalmával kerül sor. Később pedig novemberben a Mojave sivatag ad majd felületet egy újabb nyilvános repülésre, míg az első versenyszezon, ami az Equals Airspeed World Championship nevet viseli, 2020-ban rendezhetik. A tervek szerint öt csapat tíz pilótája ül majd gépbe a harmincperces futamokon.

Fotók és címkép: Airspeeder

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Picture of RG

RG

RG is hírező, és emellett nagy szenvedélye a repülés. Ikarosznál egy szinttel jobban nyomja, ugyanis szintén motor nélkül próbálkozik. Vitorlázórepülő. Szóval, ha szimulátorokról, vagy repülős appokról olvastok, azt szinte biztos, hogy RG írta.

Ezeket olvastad már?