A Porsche Taycan Turbo és Taycan Turbo S csak a nevében hordoz feltöltőt, valójában mindkét változat elektromos. Abból viszont elég durva. 

Habár még nincs itt az ideje a Frankfurti Autószalonnak, a Porsche nem rejtegeti a titkait, mindkét elektromos négykerekűjét felfedte. A Taycan Turbo 680 lóerős, míg a Turbo S 761 lóerőt tud, amennyiben a sofőr odatolja az Overboost módot. Ami csalódást kelthet, hogy korábban 500 kilométeres hatótávot ígért a gyártó, amiből mostanra 450 és 412 lett. A villanyhajtás mind a négy kereket mozgatja, de hátul kétsebességes (nem kétfokozatú), ami annyit tesz, hogy az egyik a gyorsítást, míg a másik a haladást segíti. Ezekkel a vezetőnek dolga nincs, azt a rendszer maga szabályozza. A gyengébbik kivitel ezekkel a paraméterekkel 3,2 másodperc, míg az erősebb 2,8 másodperc alatt van százon, ami nem kiemelkedő, de nem is rossz. A Porsche Intelligent Range Manager segítségével maximalizálható a hatótáv, és csökkenthető a töltések darabszáma.

A belsőfelszereltség részét képezheti a 10,9 hüvelykes infotainment kijelző, melyhez opcionálisan utasoldali kijelző és hangvezérlés is társulhat. Mindkét autó 2,3 tonna közeli súllyal rendelkezik, amit 850, illetve 1050 Nm segít belendíteni és mozgásban tartani. Töltésük akár 800 volttal is történhet, ami azt jelenti, hogy a szinte teljesen lemerült 93,4 kWh-s akkumulátort 22,5 perc alatt tölti fel nyolcvan százalékra, ám ilyesfajta töltőből nincs túl sok a világon. Árát tekintve a gyengébbik kivitel 50 millió, míg az erősebb bő 60 millió forintért kerülhet a garázsba, bár ezek még eurós árak, ki tudja, itthon mennyiért árulják majd őket a szalonban.

Címkép: Techeblog