A Scania négytengelyese magától dolgozik, nem kell neki emberi befolyás. 

Maga az önvezetés nem igazán számít újdonságnak, hiszen elég régóta kísérletezgetnek vele olyan cégek, mint például a Google. A Scania fejlesztése azonban mégis újdonságnak számít, hiszen nem személygépkocsiból űzi el a sofőrt, hanem egy négytengelyes teherautóból. Az AXL nevet viselő jármű a gyártó egyébként is használt alvázára épült, és működését hét kamera, számos radar és szenzor, valamint lézeres érzékelő segíti. A mozgást biodízel motor biztosítja.

Ahogy a videóban is látható, forgalomtól elzárt területen (mint amilyen egy bánya) valóban jól működhet. Érdekesség, hogy egy önvezető jármű esetében a szoftveres megoldások talán még fontosabbak, mint maga a hardver. A Scania AXL intelligens rendszere úgy működik, hogy a bányán belüli logisztikai követelményeknek megfelelően mozgatja a monstrumot attól függően, hogy éppen hol van rá szükség.

A gyártó szerint az AXL-lel nagy lépést tettek az önvezető fuvarozás világa felé. Továbbra is folytatják a fejlesztéseket, hogy megmutassák, a jelenleg rendelkezésre álló lehetőségekkel is komoly előrehaladást lehet elérni. Elnézve, hogy milyen irányba haladnak a dolgok, egyébként is feltételezhető, hogy a közlekedésben számos járművezető marad majd munka nélkül. Nem is beszélve a kötöttpályás viszonylatokról, melyeknél még egyszerűbb megoldani az automatizált szolgálatot. Közúton azonban még az is komoly jogi dilemmákat vet fel, hogy ha egy önvezető autó balesetet okoz, akkor tulajdonképpen ki is a felelős.

Címkép: Scania