A Starcraft II az egyik legnehezebb stratégiai játék, de ezek szerint gépi aggyal is fel lehet érni a csúcsra.
A Google bejelentette, hogy DeepMind nevű mesterséges intelligenciája nagymester lett a Starcraft II: Wings of Liberty-ben. Ez azért komoly teljesítmény, mert az egyik legösszetettebb stratégiai címről beszélünk, ami a legprofibb eSport versenyzőktől is komoly odafigyelést igényel. Magában a játékban egyébként két játékos küzd egymás ellen, kezdéskor kiválasztva, hogy mely idegen fajjal szeretnének lenni. Attól függően, hogy Zerg, Protoss vagy Terran fajjal küzdenek, eltérő erősségek és gyengeségek jellemzik őket. DeepMind esetében az egyik kulcsfontosságú elem volt, hogy ez a játék nem olyan, mint a sakk vagy a malom, hiszen nem látható, hogy az ellenfélnél mi történik.
Nem körökre osztott a stratégia, hanem valós időben történik minden, ráadásul az egységek száma viszonylag limitált, tehát még az sem működik, hogy túlerővel lerohanjuk a másikat. Ettől függetlenül nem kell sajnálni a DeepMind AI-t, mivel rengeteg korábbi játékot elemeztettek ki vele a fejlesztők, így megismerte az összes faj minden előnyét és hátrányát. „Láthatta”, hogy a legjobb játékosok mikor mire mit reagáltak, és alapvető taktikai fogásokat tehetett magáévá. Dave Silver, aki a tanulást segítő csapatot vezette, elmondta, az egyik legfontosabb dolog a projektben, hogy a Starcraft II sok olyan kihívást vet fel, mely valós problémákat jelent, így még jobb AI rendszereket lehet készíteni.
Címkép: Alpha Coders