Kutatást végzett a Huawei arra vonatkozóan, mely mobiltelefonos appok a legnépszerűbbek a magyarok körében. 

Nincs új a nap alatt: továbbra is a Facebook a legtöbbet használt alkalmazás a magyarok között, a TikTok pedig főképpen vidéken tarol. A vállalat 4000 megkérdezett mobil- és alkalmazáshasználati szokásait vizsgálta, amely szerint egy magyar felhasználó átlagosan 30 appot használ – a budapestiek többet, mint a vidékiek.

A felmérés eredménye azt mutatja, hogy a nemek között is különbség figyelhető meg a tartalomfogyasztás terén: míg a nők inkább a böngészésben hisznek, a férfiak nagyobb arányban töltenek le különböző applikációkat. Az életkor szerinti megoszlás azt mutatta, hogy a 18–24 éves generáció jellemzően alkalmazásokat tölt le és sokkal kisebb arányban használ weboldalakat (29,73%), mint a többi korosztály (40,16%).

appok-magyarok
Fotó: TechCrunch

A kutatás eredménye szerint a magyarok az appok tekintetében leggyakrabban a Facebookot – 73,50%, a Messengert – 46,95% és az Instagramot – 38.06% használják; míg összességében a
legkevésbé fontos alkalmazáskategóriába az életmóddal (3,1%), az utazással (5,1%) és az élelmiszer-szállítással (5,2%) kapcsolatos appok tartoznak. Vannak olyan, minden korosztály körében kedvelt alkalmazások, mint a Facebook, „fiatalosak”, mint a Messenger, az Instagram, a YouTube, a TikTok vagy a Spotify, és olyan appok, melyek főként az idősek körében népszerűek, mint a Viber.

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!