Egy héttel a teljes bezárás előtt is még hitegette a Google vezetősége az alkalmazottakat, akik a karrierjük következő négy-öt évüket képzelték el a cégnél. A vállalat több más szolgáltatásához hasonlóan a Stadia is bukásnak tűnik, amin nem csak a munkavállalók, de valószínűleg a felhasználók is nagyot buknak majd.
Ahogy arról korábban a TechWorld is beszámolt, a Google Stadia, vagyis a nagyvállalat játékstreamelős platformja gyakorlatilag takaréklángra került, miután lelőtték a saját készítésű exkluzív játékok fejlesztését, ami által vonzóbbá válhatott volna az egyébként is döcögősen induló platform. Azóta viszont a felszínre kerültek olyan belsős információk, ami szerint a Google még egy héttel az előtt is hitegette a munkavállalóit, hogy felmondtak volna nekik.
Egészen konkrétan arról van szó, hogy a Staidáért felelős alelnök, Phil Harrison a stúdiók bezárását meglőző héten küldött egy e-mailt, amiben biztosította a csapatot, hogy minden rendben és remek munkát végeznek.
Ezt követően csak néhány nap telt el, és a Google hivatalosan is bejelentette, hogy a Stadia saját fejlesztéseiért felelős vezető, Jade Raymond távozott a cégtől, és a vállalat a továbbiakban nem fektet pénzt belsős fejlesztésű játékokra. Ez nyilván meglepetésként ért mindenkit, hiszen Harrison korábban egy belsős körlevélben még arról tájékoztatta a munkavállalókat, hogy remek csapatok épültek ki az Egyesült Államokban és Kanadában, valamint hogy nagy jövő áll a Google által készített saját játékok előtt.
Arról már korábban írtunk, hogy a Stadia megjelenése eleve nem volt hatalmas siker, hiszen csak előfizetéses verzióban vált elérhetővé, ráadásul minden játékot emellé még meg kellett vásárolni. Sokan már akkor kételkelkedtek abban, hogy mi lesz a platform jövője, és főleg, hogy mi fog történni a szolgáltatáson belül megvásárolt játékokkal, amikor a Google majd kihátrál az egész mögül, ahogy azt korábban több másik újdonsága kapcsán is megtette.
Abban nincs kétség, hogy a Stadia mögött meghúzódó technológia remek, és hogy a Google számára rendelkezésre áll a megfelelő infrastruktúra ennek működtetéséhez, azonban nagyon sokak számára törtést okozott a karrierjükben, hogy átigazoltak a vállalat belsős fejlesztői csapataikhoz csak azért, hogy egy év után a cég feloszlassa az egészet. Mindez azért fontos, mert manapság egy csúcskategóriás játék fejlesztése legalább 3-4 évet vesz igénybe, így a leigazolt munkatársak joggal gondolhattak arra, hogy egy ideig biztosítva vannak, hiszen egy év alatt még nagy jó indulattal sem lehet érdemeleges eredményt produkálni ebben az iparágban.
A leginkább visszataszító a dologban, hogy Phil Harrison a kérdésekre semmilyen magyarázattal sem tud előállni.
Inkább elismerte, hogy már hetekkel korábban tisztában voltak vele, hogy a csapatokat fel fogják oszlatni, de erről nem tudta időben értesíteni az érintetteket. Ahogy az egyik belsős forrás a fentiek alapján összegezte a helyzetet:
„Mindannyian szerettünk volna valamiféle magyarázatot, vagy igazságot kicsikarni a vezetőségből, de ez nem sikerült. Mivel elindították a stúdiót, és felvettek több mint száz embert, jogosan gondolhattuk, hogy évekre lesz munkánk, hiszen egy év alatt nem lehet játékot készíteni. De mindez elúszott.”
Phil Harrison egyébként az indokok között azt hozta fel, hogy a csúcskategóriás játékok fejlesztésének ára manapság már hatalmas (holott ezzel nyilvánvalóan tisztában volt, hiszen korábban a Microsoft Xbox-részlegét is vezette), és h ogy a továbbiakban a Google-nek nem éri meg ezzel foglalkozni. De érdekes módon felhozta az előző munkaadóját is: konkrétan azt, hogy a Microsoft nem olyan rég felvásárolta a ZeniMax Softworks teljes felhozatalát (a Bethesdával és társaival együtt), ami így szerinte jelentősen megváltoztatta a játékipar felállását.
Ezek alapján nem kizárt, hogy Harrison és a Google is ajánlatot tett a Bethesdára, csak a Microsoft végül többet fizetett.
Végső soron azonban az érintettek arról számoltak be, hogy a Stadiára fejlesztett játékok menedzsmentje az elejétől kezdve el volt rontva, és hogy a munkatársak a megfelelő technológiai felszereltség nélkül dolgoztak, jelentősen alulfinanszírozva. Ráadásul erre még rájött a koronavírus-járvány, aminek hatására befagyasztották a további munkaerő felvételt, és a már elindult projektek is nehézkesebben haladtak.
A Google eredetileg azt tervezte, hogy a következő években számos exkluzív játék érkezik a Stadiára, azonban erről a tervről, úgy látszik, elég hamar letettek. Ezzel együtt, ahogy azt korábban írtuk, a Stadiának minden bizonnyal nincs még vége, de ezek után eléggé kérdéses, hogy mennyire bíznak majd meg benne a felhasználók, és lesznek hajlandóan teljes árú játékokat megvenni egy olyan rendszerben, ami ugyan még működik, de ki tudja, hogy meddig.
[sc name=”facebook” ]