Koronavírus ide, koronavírus oda, a játékosoknak szánt perifériáiról és kiegészítőiről ismert Razer rekordévet zárt 2020-ban.
A világ egyik leghíresebb gamer márkáját nem sínylette meg a járvány és a vele együtt járó karanténidőszak, sőt még fel is pörgette az eladási mutatóikat. Egy nemrégiben kiadott közlemény szerint a gyártó a tavalyi évet 1.2 milliárd dolláron zárta, ami messze felülmúlva a 2019-es évet 48%-os árbevétel-növekedést, valamint 800 ezer dollár nyereséget hozott a cég számára.
A legtöbbet hozó részleg a hardver osztály volt, a növekedés mozgatórugóját leginkább az egerek, billentyűzetek, fejhallgatók eladásaiból származó bevételének jelentették – ezen a fronton a Razer 51,8%-os növekedést könyvelhetett el magának. A szoftverekkel kapcsolatban annyit említett a cég, hogy a tengerentúlon Razer Fintech nevű szolgáltatásdivíziójuk is jól teljesítet, 4,3 milliárd dolláros kereskedelmet bonyolítottak le vele tavaly, ami több mint duplája a 2019-es évnek.
A szingapúri-amerikai cég sikere valamelyest borítékolható volt, hiszen a gamer iparág látszólag jól járt a koronavírussal. Az otthon maradt gamerek millió talán a korábbinál is több időt töltenek a játékokkal, ugyanakkor a járvány olyan embereket is a számítógép elé vonzott, akik korábban mással töltötték a szabadidejüket. Hosszútávon természetesen még kétséges, hogy milyen hatása lesz a karanténnak a gamer piac egészére, ám egyelőre örülhetnek a szereplők, hisz a több játékos több bevételt is jelent.
[sc name=”facebook” ]