Kép: Techeblog

Egészen hihetetlen, de 1995-ben már létezett olyan rendszer, ami önvezetés téren ugyanazt tudta, mint negyed évszázaddal később a Tesla autói. 

Habár a teljes önvezetés, ahol az ember csak beül a hátsó sorba, előveszi az újságot vagy a laptopot, a jármű pedig eljuttattja a kívánt helyre, még nem valósult meg tömegméretben, az irány jó. Csakhogy, mindazok a képességek, amik például a Tesla autóiban megvannak, már 25 évvel ezelőtt is rendelkezésre álltak. Legalábbis Han Ming-hon professzor négykerekűjében, aki igen messzire jutott az önvezető autók terén. 1995-ben a jármű már 300 kilométert tett meg emberi beavatkozás nélkül, méghozzá Szöulból indulva, Puszan kikötővárosába érve. Mint a videón is látható, még csak nem is egy kihalt úton, hanem több jármű között haladva közlekedett.

A professzor önvezető rendszere tehát már akkor működőképes volt, amikor a Google-t például még be sem jegyezték, nem is beszélve a Tesláról. Felmerülhet a kérdés, hogy akkor miért nem Ming-hon úr nevétől hangos az önvezetés? Nos, azért, mert Dél-Korea számára akkoriban nem igazán tűnt rentábilisnak ez az egész, sokkal inkább a nehéziparra koncentráltak. Pedig ha tudták volna, hogy mára ez a piac is dollármilliárdokat mozgat, biztos másként gondolkodnak. A professzor egyébként úgy véli, a rendszere 25 évvel ezelőtt pontosan azt tudta, mint amit a maiak. Bár azt elismeri, hogy kevéssé volt szofisztikált, amit alkotott, de bármikor szívesen venne egy összehasonlítást Elon Musk járműveivel.

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!