Meglepő területen próbálja ki magát az Amazon: a világ egyik leghatalmasabb vállalata high-tech fodrászatot nyit Londonban, ahol a legmodernebb iparági technológiával találkozhatnak a szépülni vágyók.
Az elektronikus kereskedelemmel foglalkozó amerikai cég ezúttal a hajszalonok világába kóstol bele a legfrissebb technológiát is bevetve, így például kiterjesztett valóságra (AR) épülő programmal is segítik majd a vásárlókat a megfelelő frizura kiválasztásában. Ugyanakkor nem ez az egyetlen újítás: a vállalat hivatalos közleménye szerint, a fodrászatban található termékekre rámutatva a vásárló információkat kap a kihelyezett kijelzőkön, emellett arra is van lehetőség, hogy helyben megrendeljék őket, vagy a QR-kódjukat beszkennelve megnézzék az Amazonon.
A kétszintes, 140 négyzetméteren megvalósuló hajszalon a londoni City mellett található trendi Spitalfields kerületben kap helyet, öt perc sétányira az Amazon óriási brit központjától. A helyválasztás persze nem véletlen, a high-tech fodrászat ugyanis a vállalat dolgozóit célozza meg első körben. Az igazsághoz persze hozzátartozik, hogy ez csak egy kísérleti szalon, jelenleg tehát nem valószínű, hogy más városokban vagy országokban gombamód elszaporodjanak az Amazon fodrászatok.

1994-ben egy Jeff Bezos nevű 30 éves fiatalember alapította meg az Amazont. Az online könyvesboltként indult Seattle-i székhelyű vállalkozás az évek folyamán a világ egyik legnagyobb internetes kereskedelemmel foglalkozó vállalata lett, amely a streamingszolgáltatás és az étterem business után a fodrászszalonok világában is kipróbálja magát.
[sc name=”facebook” ]