A Facebook a Hírfolyam testreszabása érdekében azt kérdezi majd tőlünk, hogy mely tartalmak jönnek be, és melyiktől fordul fel a gyomrunk.
A Hírfolyam az évek folyamatos Facebookos reszelgetése közben olyanná vált, hogy olykor kimondottan unalmasnak tekinthető. Érdeklődéstől függően szinte csakis néhány témakörben dob fel számunkra bejegyzéseket, és ebbe bizony egy idő után bele lehet fáradni. Éppen ezért a közösségi oldal egyik célja, hogy megpróbálja még inkább kiszolgálni az egyéni igényeket, ezért a következő hónapokban azt várja a felhasználóktól, hogy visszajelzésekkel segítsék a munkáját. A következő hónapokban a vállalat konkrétabb visszajelzéseket gyűjt az emberektől a látott bejegyzésekről, majd ezt felhasználja a tartalom megjelenítésének javításához. A jelenlegi adataik szerint a felhasználók több inspiráló tartalmat szeretnének kapni, és sokkal kevesebb politikát.
A Facebook blogbejegyzésében úgy fogalmaz, hogy tudja, családtagjaink, barátaink, ismerőseink bejegyzései mellett olyanokkal is szembesülünk, melyek érdektelenek, vagy éppen visszatetszőek számunkra. Arról is tudni, lehet, hogy mindezt például azzal vizsgálják, hogy egy-egy tartalomra hogyan „tetszikelnek” a népek. Tehát ha valami számos mérges arcot kap, akkor az vélhetően idegesíti az embereket, ezért abból kevesebb is elég. Ellenben ha valamire sok a nevetős, vagy magunkhoz ölelős like, abból jöhet a több. Persze felmerülhet az egyszerű emberben egy kérdés, hogyha mondjuk egy laposföldes bejegyzést a lájkolók kilencven százaléka kinevet, akkor az algoritmus azt fogja gondolni, hogy milyen jó, és még több butaságot tol az arcunkba? Nos, ez majd kiderül.
[sc name=”facebook” ]