A vállalat nem hajlandó orvosolni a méregdrága erősítőinek gyártási hibáját, hanem inkább „vizsgálódnak” tovább. A Yamaha botrány az erősítők körül nem csitul.
Tavaly ősszel több nagy audio cég, így a Marantz, a Denon és a Yamaha is színre lépett új, gigadrága házimozi erősítőkkel, amelyek egyik extrája volt az olcsóbb eszközökhöz képest, hogy megkapták a HDMI 2.1 csatlakozókat. Ezáltal pedig biztosítottá vált a 8K/60p HDR és a 4K/120p HDR videójelek továbbítása is. Legalábbis papíron. A német Heise magazin ugyanis elég hamar kipróbálta ezt, és a megfelelő beállítások mellett fekete képernyőt kaptak, azaz nem mentek át a képi jelek.
A vizsgálatok során kiderült, hogy rossz HDMI 2.1 került a termékekbe a beszállító (Panasonic Solutions, ami már nem Panasonic tulajdon…) hibájából. Mondjuk az egy jó kérdés, hogy ez hogyhogy nem tűnt fel senkinek? Ennél azért egy fokkal komolyabb minőségellenőrzést feltételeztünk a Sound Unitedről (Marantz, Denon) és a Yamaháról is. Az is hamar kiderült, hogy a problémát nem lehet egy egyszerű szoftverfrissítéssel orvosolni, ami tényleg rossz hír volt, hiszen a hardvercserével irgalmatlan összegeket égetnének el az említett vállalatok. Az elmúlt hónapokban intenzíven vizsgálódtak, hogy milyen egyéb megoldás is jöhetne szóba.
A Sound United viszont a közelmúltban bejelentette, hogy nem vár tovább, és minden tulajnak ad egy adaptert, amivel orvosolható a probléma. Mondjuk ez is elég gáz, hiszen az emberek pont azért vesznek prémium kategóriás erősítőket, hogy ne kelljen még külön, ronda adapterekkel vacakolniuk, ami ráadásul jó eséllyel késleltetést is okoz. A Yamaha viszont még erre sem hajlandó, hiszen a cég azt közölte, hogy még inkább „vizsgálódnának”. Mindez pedig alaposan kiverte a biztosítékot, legalábbis erről tanúskodnak az internetes fórumok, különféle kommunikációs csatornák. Egy csomóan úgy érzik, hogy egyszerűen átverték őket, még olyan is akad, akit azzal hitegetett a Yamaha, hogy a problémát „mindjárt megoldják egy szoftverfrissítéssel”. Ez azért elég ronda ügy, konkrétan meg lettek tévesztve a vásárlók, szerintünk az lett volna a minimum, ha visszahívják az említett modelleket azonnal, és cserélik a hibás komponenst.
[sc name=”facebook” ]