A Pinterest úgy döntött, blokkolja a fogyással kapcsolatos tartalmak megjelenítését a hirdetési felületeiken.
Bár a Facebookot egyelőre lényegesen több netező használja, a Pinterest is egyre nagyobb népszerűségnek örvend, egy felmérés szerint az Egyesült Államokban például már a nők 50 százaléka és az apák 50 százaléka használja. A népszerű közösségi oldal lényege, hogy a felhasználók ötleteket gyűjtenek kedvenc témájukhoz, például a főzéshez, lakberendezéshez, öltözködéshez és még ezer másik dologhoz, ami őket érdekli.
Az oldal természetesen reklámokkal is segíti a keresést, a számtalan főzős tartalom következtében többek között a fogyókúrás hirdetések is elözönlötték az oldalt. Ebben hozott döntést most a vállalat: az étkezési zavarok ellen küzdő amerikai szövetség (NEDA) útmutatása alapján júliustól széleskörű tilalmat vezetett be a fogyókúrás tartalmakkal kapcsolatban. Ennek értelmében a fogyókúrás hirdetések mellett tilos lesz a képek, ajánlások, BMI-re és a kapcsolódó mutatókra vonatkozó hivatkozások használata, továbbá azokat a tartalmakat is blokkolja a Pinterest, amelyek idealizálják vagy kritizálják a különféle testtípusokat. A tiltás ugyanakkor nem vonatkozik a különféle fitneszszolgáltatásokra, és azokra a hirdetésekre, amelyek az egészséges életmódot népszerűsítik.
A július 1-jével érvényebe lépett szabályozás egy korábban bevezetett irányelv kiegészítése, amely tablettákkal, táplálékkiegészítőkkel, eljárásokkal, irreális állításokkal, valamint az előtte és utána készített képekkel vonatkozik.
[sc name=”facebook” ][/sc]