A Google Analytics 4 beköszöntével a Google bejelentette a KKV-k és nagyvállalatok körében is népszerű Google Analytics új prémium verzióját.
A Google prémium terméke a komolyabb adatforgalommal dolgozó cégeknek szólt első sorban, valamint nagyobb befektetéssel is járt: a nagy mennyiségű nyers gyűjtött adatokat csak az kapta meg, aki fizetett érte. Most már ez a szolgáltatás az ingyenes felhasználóknak is elérhető, de csak egy bizonyos pontig. Nagyobb forgalom esetén továbbra is szükség van a prémium előfizetésre, amihez várhatóan megújult árazás érkezik 2022 első negyedévében. Ez a módosítás lehetőséget ad a platform kipróbálására azoknak a cégeknek is, amelyek eddig kevésbé professzionális módon elemezték ki az adataikat.
„Az új Google Analytics 360 maximálisan tiszteletben tartja a felhasználók privát szféráját” – emeli ki Geiger Tamás a JabJab Online Marketing egyik vezetője. – „A weboldalak és mobil applikációk megfelelő beállításával az adatokat elemző cégek kizárólag olyan információkat láthatnak, amelynek feldolgozásához a felhasználó aktívan hozzájárult, a kieső adatokat pedig a Google algoritmusai pótolják ki gépi tanulás segítségével” – teszi hozzá a szakértő.
Az új fejlesztés megjelenése mellett természetesen az ingyenes Google Analytics továbbra is elérhető azon felhasználók számára, akik viszonylag kicsi adatforgalommal dolgoznak. Ha pedig egy cégnek professzionálisabb elemzésre van szüksége, és prémium előfizető, a Google Analytics 360 megújult árazással októbertől már elérhető a számára.
Új belépők pedig várhatóan 2022 első negyedévében tudják kipróbálni a szolgáltatást.
[sc name=”facebook” ][/sc]