A Counterpoint Research harmadik negyedévre vonatkozó elemzése szerint Amerikában nem igazán visznek más okostelefont, csak Apple és Samsung márkájút.
A Counterpoint Research harmadik negyedévre vonatkozó elemzése szerint Európában a Samsung 30,4 százalékos piaci részesedéssel vezet, második és harmadik a Xiaomi és az Apple, kis különbséggel. Az Oppónak még érezhető a jelenléte a negyedik helyen, utána meghatározó szereplő már nincs. Míg Európában így négy mobilgyártó is divatosnak számít, Amerikában csak kettő.
Szokás szerint az amerikai lakosság az Apple iPhone-okban hisz, ha pedig alternatívát keres, akkor azon Samsung felirat lesz. Az amerikai piac a chiphiány ellenére 1 százalékot nőtt éves összehasonlításban, az Apple és a Samsung fölénye pedig tovább nőtt, már 42 és 35 százalékon állnak.
Az Apple 9 százalékkal növelte az eladásait, a Samsung 18 százalékkal (éves szinten). A harmadik negyedéves eladások 17 százalékát iPhone 13 adta. A Samsung állítólag az új összehajtható mobilok és a Galaxy A32 5G miatt sikeres.
Az amerikai statisztikára még befért a valószínűleg régi idők miatt kedvelt Motorola, továbbá a TCL és a OnePlus, de egyik sem komoly szereplő a két óriáshoz képest. 10-ből 8 eladott okostelefon Apple vagy Samsung.
[sc name=”facebook” ][/sc]
Fotó: GadgetMatch, Counterpoint Research