Gyakorlatilag kétszereplős az amerikai mobilpiac

A Counterpoint Research harmadik negyedévre vonatkozó elemzése szerint Amerikában nem igazán visznek más okostelefont, csak Apple és Samsung márkájút. 

A Counterpoint Research harmadik negyedévre vonatkozó elemzése szerint Európában a Samsung 30,4 százalékos piaci részesedéssel vezet, második és harmadik a Xiaomi és az Apple, kis különbséggel. Az Oppónak még érezhető a jelenléte a negyedik helyen, utána meghatározó szereplő már nincs. Míg Európában így négy mobilgyártó is divatosnak számít, Amerikában csak kettő.


Szokás szerint az amerikai lakosság az Apple iPhone-okban hisz, ha pedig alternatívát keres, akkor azon Samsung felirat lesz. Az amerikai piac a chiphiány ellenére 1 százalékot nőtt éves összehasonlításban, az Apple és a Samsung fölénye pedig tovább nőtt, már 42 és 35 százalékon állnak.

Az Apple 9 százalékkal növelte az eladásait, a Samsung 18 százalékkal (éves szinten). A harmadik negyedéves eladások 17 százalékát iPhone 13 adta. A Samsung állítólag az új összehajtható mobilok és a Galaxy A32 5G miatt sikeres.

Az amerikai statisztikára még befért a valószínűleg régi idők miatt kedvelt Motorola, továbbá a TCL és a OnePlus, de egyik sem komoly szereplő a két óriáshoz képest. 10-ből 8 eladott okostelefon Apple vagy Samsung.

[sc name=”facebook” ][/sc]

Fotó: GadgetMatch, Counterpoint Research

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
HL

HL

Vérbeli hírező, aki az egyik ujját mindig a techvilág ütőerén tartja. Ezért mondjuk csak kilenc ujjal gépel, de így is elég gyorsan nyomja. Kedvencei a mobilok (azon belül is a Pixel).

Ezeket olvastad már?