Az amerikai űrkutatási hivatal Jet Propulsion Laboratory nevű dél-kaliforniai kutatóközpontjának élére Laurie Leshin planetológust nevezték ki. Leshin korábban a NASA egyik vezető űrközpontját, a Washington D. C. közelében található Goddard Űrközpontot is vezette, 2014 óta pedig a Worcester Polytechnic Institute nevű egyetem elnökeként dolgozik.

A Jet Propulsion Laboratory (JPL) a NASA egyik űrközpontja a kaliforniai Pasadena közelében, amelyet az Amerikába kivándorolt világhírű áramlástani fizikus és mérnök, Kármán Tódor alapított. A tudós 1938 és 1944 között az űrközpont igazgatói posztját is betöltötte, továbbá itt dolgozott Bejczy Antal magyar származású mérnök, robotkonstruktőr is, akinek nevéhez többek között a Sojourner marsautó is köthető. A JPL fennállása óta olyan fejlesztéseknek adott már otthont, mint a világhírű Curiosity és a Perseverance nevű robotok, amelyekkel a marskutatásban tudományos mérföldkőnek számító felfedezéseket érhettek el a kutatók.

Bill Nelson, a NASA igazgatója közleményben adta hírül, hogy a marsjárók építésében élen járó JPL élére Laurie Leshin kerül, aki a 2021 nyarán nyugdíjba vonult Michael Watkinst és a jelenleg ideiglenes igazgatóként dolgozó Larry D. Jamest váltja az igazgatói székben. Leshin 2014-ben nőként először lett elnök a Worcester Polytechnic Institute mérnöki és technológia egyetemen, valamint egyebek mellett a Curiosity rover adatainak tanulmányozásában is részt vett.

jet propulsion laboratory
Laurie Leshin. (Fotó: NASA/JPL)

Laurie Leshin 2022 májusában foglalhatja el a JPL igazgató székét, ezzel ő lesz az első nő, aki ilyen tisztséggel rendelkezik.

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!