A McDonald’s is csatlakozik azon cégek hosszú sorához, akik a metaverzumban képzelik el a jövőt.
A McDonald’s olyan védjegykérelmeket nyújtott be az Egyesült Államokban, amelyekből kiderül, hogy a gyorsétteremlánc is csatlakozni kíván a sokat emlegetett virtuális térhez. A védjegyek között virtuális élelmiszer- és italtermékeket is találni, de akad olyan is, amely egy olyan virtuális étteremre vonatkozik, amely a valóságban is házhoz szállítja az ételt.
„Ha a metaverzumban lógsz, és megéhezel, még csak le sem kell venned a headsetet, elég csak bemenned egy McDonald’s-ba, és leadni a rendelést. Kis idő múlva az ajtódban lesz az étel” – írta Josh Gerben védjegy ügyvéd a Twitteren. Gerben szerint ez egyáltalán nem egyedi eset, az elkövetkezendő egy évben ugyanis – kis túlzással élve – a létező összes márka meg fog jelenni a metaverzumban.
Arról továbbra sem tudni, hova fut majd ki a metaverzum története, ám az tény, hogy Mark Zuckerberg tavalyi bejelentése óta, a cégek egymás után ugranak fejest a virtuális valóságban létező világokba. Ugyan teljes valójában még meg sem valósult a metaverzum, már most rengeteg a kritikus hang körülötte, elsősorban a metaverzumbeli cyberbullying és az ebből fakadó pszichológiai követkemények miatt.
[sc name=”facebook” ][/sc]