Az ukrajnai invázió miatt a Snapchat szolgáltatást birtokló Snap úgy döntött, megtiltja a hirdetések értékesítését az orosz, fehérorosz magánszemélyek és szervezetek számára.
Más technológia cégek után a Snap is szankciókkal sújtja Oroszországot, válaszul az Ukrajna ellen indított háborúra. Ennek keretében a Snapchatet üzemeltető anyacég letiltotta a hirdetések értékesítését minden orosz és fehérorosz magánszemély, illetve szervezet számára, valamint úgy határozott, hogy Oroszországban, Fehéroroszországban és Ukrajnában többé nem jelenít meg reklámokat. Ugyanakkor a „Támogatjuk Ukrajnát” című közleményében a cég kiemelte: a közösségi platform továbbra is elérhető marad Ukrajnában, Fehéroroszországban és Oroszországban egyaránt, hogy segítse a felhasználók közti kommunikációt.
Oroszországot komoly szankciókkal sújtották az ukrajnai inváziót követően, többek között technológiai jellegű retorziókat is bejelentettek a mindennapi életünk részét képező nagy tech cégek. A YouTube és a Meta például felfüggesztette a bevételszerzést az orosz állami tulajdonú médiacsatornák számára, a Twitter pedig megkezdte az orosz állami médiumoktól származó tartalmak megjelölését.
A Facebookot birtokló Meta egyébként egy különleges adatvédelmi funkciót is bevezetett a közösségi oldalon: a profilzár lényege, hogy azok a felhasználók, akik nem ismerősei az adott profilnak, nem látnak rá a facebookozó által megosztott tartalmakra, így többek között arra sem, kivel és hol tartózkodik éppen.
[sc name=”facebook” ][/sc]