A Google rendkívüli körülményekre hivatkozva megtiltotta az oroszoknak, hogy hirdetéseket vásároljanak az általuk üzemeltetett oldalak felületén. Sem a keresőmezőben, sem a YouTube-on nem helyezhetnek el hirdetéseket.
A Reuters szerint a technológia óriáscég az oroszok Ukrajna elleni inváziójára válaszul teljesen leállította a hirdetési helyek értékesítését Oroszországban. A cég a múlt hét végén döntött hirdetéseket és tartalommegosztást korlátozó intézkedésekről, melynek folyományaként több orosz állami médium, köztük az RT bevételszerzési lehetőséget is felfüggesztette a YouTube videómegosztón.
A The New York Times megjegyzi, a Google óvatos a szankciók bevezetésével, mivel több mint 100 alkalmazottja van az országban, és az orosz hatóságok korábban azzal fenyegetőztek, hogy büntetőeljárást indítanak ellenük, ha munkáltatóik nem tartják be a szabályokat.
A Google azután döntött a hirdetésfeladások betiltása mellett, hogy az orosz távközlési hatóság, a Roszkomnadzor a YouTube-hirdetések eltávolítását követelte, amelyek állításuk szerint „hamis politikai információkat” terjesztenek Ukrajnáról. Az orosz médiahatóság azzal vádolja a YouTube-ot, hogy szándékosan félretájékoztatja az orosz felhasználókat, és álhíreket terjeszt a háborúról.
Az ukrán hatóságokkal egyeztetve, az anyacég a Google Térképre vonatkozóan is lépéseket vezetett be: a felhasználók biztonsága érdekében ideiglenesen letiltotta a térképszolgáltatás élő forgalmi funkcióit Ukrajnában, mivel az információkat akár harcászati célokra is felhasználhatják.
[sc name=”facebook” ][/sc]