Mark Zuckerberg cége, a Facebookot is tutujgató Meta életében először kellett, hogy ízlelgesse a szót, amit úgy hívnak, hogy „veszteség”.
A Facebook anyavállalata, a Meta szerdán története során először számolt be bevételcsökkenésről, mivel a növekvő gazdasági aggodalmak közepette zsugorodtak a reklámeladások. A közösségi médiaóriás a második negyedévre vonatkozó prognózistól is elmarad, bár Zuckerberg ettől függetlenül még nyugodtan alhat. Leginkább azért, mert az április-júniusi negyedévben a Meta 28,8 milliárd dolláros bevételt jelentett, ami 1%-os csökkenés az előző év azonos időszakához képest. Illetve a vállalat teljesítménye alig maradt el a Thomson Reuters által megkérdezett elemzők által várt 28,9 milliárd dollártól. A Meta részvényenként 2,46 dollárt ért, ami elmaradt a 2,56 dolláros várakozásoktól.
A Meta bevételeinek első ízben tapasztalt csökkenése rávilágít a közösségi médiaóriás hirdetési üzletágának kihívásaira, amit erősen befolyásol a gazdaság tempója. Ha lassul, a hirdetők kevesebbet költenek reklámra, a recesszióval kapcsolatos aggodalmak miatt. A Meta a bevételi kihívások ellensúlyozására csökkentette a költségeket és befagyasztotta a munkaerő-felvételt. A vállalat harmadik negyedévre vonatkozó várakozásai is alacsonyabbak voltak az elemzők által vártnál. A cég közölte, hogy 26 és 28,5 milliárd dollár közötti bevételre számít, ami elmarad a 30,5 milliárd dolláros várakozásoktól. Mark Zuckerberg, a Meta vezérigazgatója egy elemzőkkel folytatott telefonbeszélgetésben azt mondta, úgy tűnik, hogy olyan gazdasági visszaesés van, amely széleskörű hatással lesz a digitális hirdetési üzletágra. Szerinte mindig nehéz megjósolni, hogy ezek a ciklusok milyen mélyek vagy milyen hosszúak lesznek, de az egyértelmű, hogy a helyzet rosszabbnak tűnik, mint negyedévvel ezelőtt. Mindez olyankor találja meg a Metát, amikor az gőzerővel költekezik a metaverzumára, ami egyébként a második negyedévben 2,8 milliárd dolláros veszteséget termelt.
[sc name=”facebook” ][/sc]