Állítólag 7 és 9 dollár közötti havi árat fontolgat a Netflix a legolcsóbb, reklámokkal támogatott csomagjához. 

Június végén Ted Sarandos, a Netflix vezérigazgatója hivatalosan is bejelentette, hogy érkezik az olcsóbb, reklámos szint a streamingszolgáltató választható előfizetői csomagjai közé. Ennek egyik oka, hogy az elmúlt hónapokban a vállalat bizonyítottan lejtmenetbe kapcsolt: 2022 második negyedévében az előzőnél is több, mintegy 970 ezer előfizetőt veszített, ráadásul bukásnak tűnik a platform játékos szolgáltatása is, amelyre állítólag csupán a felhasználók 1 százaléka kíváncsi.

Bennfentes forrásokra hivatkozva a Bloomberg most arról ír, hogy az olcsóbb csomagnak 7 és 9 dollár közötti árcédulát (2900-3700 forint) szán a Netflix, vagyis havonta ennyit kell majd kicsengetnie az Egyesült Államokban annak, aki a lehető legkevesebbet akarja fizetni, és ezért cserébe a reklámokat is el tudja viselni. Ha úgy nézzük ez egyáltalán nem kevés, hiszen az olcsóbb csomagért nemcsak a hirdetéseket kell majd elviselnie a felhasználónak, hanem kevesebb filmből és sorozatból is válogathat, továbbá nagy valószínűséggel tartalmakat sem fog tudni letölteni a mobileszközeire, azaz lőttek az offline szórakozásnak.

Az itthon elérhető legolcsóbb Netflix csomag egyébként 2490 forint, amellyel egy eszközre streamelhetünk, de nem HD/ultra HD minőségben. A középső csomag 3490 forintos havi áron érhető el, ami két eszközön használható, és a HD minőségre is vonatkozik. A legdrágább változatért mintegy 4490 forintot kell kifizetni, ezért négy eszközön használható a streamelés, és elérhető az ultra HD minőség is. Arról egyelőre nincs hír, hogy a reklámokkal támogatott szintért itthon mennyit szándékozik elkérni a szolgáltató.

Jó hír viszont, hogy még a reklámos változatot sem lepik el bosszantó mód a reklámok: a jelenlegi tervek szerint négy óránként 4 percnyi hirdetést kell majd elviselniük azoknak, akik ezt a csomagot választják.

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!