A Honda esetében keveseknek jut eszébe a repülés, holott a cég bőven benne van ebben a bizniszben is, méghozzá nem is akárhogy.
Ha a Honda nevét halljuk, akkor leginkább olyan szavak jutnak eszünkbe, mint a Jazz, az Accord, a Civic, vagy éppen a CBR, esetleg az Africa Twin. Pedig a vállalat a polgári repülésben is képviseli magát, ráadásul olyan formában, ami előtt meg lehet emelni a kalapot. Ennek legfrissebb materializált formája a HondaJet Elite II, ami a saját kategóriájában jelenleg a leggyorsabban, legmagasabban, és legmesszebbre repülni képes üzleti repülőgép. Ráadásul elődjéhez képest „hasznos terhet” is többet képes cipelni.
Mindez a számok nyelvén annyit tesz, hogy akár FL430-on (43ezer láb, 13ezer méter) is repülhet, csúcssebessége pedig 782 km/h. Amennyiben a pilóta felteszi az orrát utazósebességre, akkor elméleti hatótávja 2865 km. Felszálláshoz 1128, leszálláshoz 829 méternyi futópályát igényel. A 13 méter hosszú gépnek a fesztávja is hasonló, ami 12,12 méter. Érdekesség lehet a két darab GE Honda/HF120 hajtómű elhelyezése, amelyeket nem a törzsre, hanem a szárnyra rögzített a gyártó. A navigáció fontos funkciója az automatikus vészhelyzeti landolás, ami annyit tesz, hogy a Garmin rendszer emberi beavatkozás nélkül is képes letenni a repülőt, ha arra a pilóta valamiért nem képes. De ha nem ragadunk le a számoknál, és a technikai részleteknél, hanem teret engedünk a szubjektivitásnak, akkor az is kijelenthető, hogy a gép rendkívül elegánsra sikeredett.
[sc name=”facebook” ][/sc]