Ha valaha is úgy tapasztaltad, hogy szélsőséges időjárás, például kánikula vagy heves esőzés esetén az emberek morcosabban a közösségi média felületeken, akkor az minden bizonnyal nem a véletlennek tudható be.
A kutatók több mint 7,7 milliárd tweetet elemeztek 190 országból, amelyeket 2015 és 2021 között tettek közzé. A bejegyzések hangulatát és az aznapi időjárási adatokat összevetve arra jutottak, hogy a szélsőséges időjárás miatt a felhasználók a közösségi médiában is negatívabbak lesznek.
Az elemzések során azt tapasztalták, hogy a kánikula vagy a szélsőséges csapadék mennyiség globálisan rontja a felhasználók online kedvét; megnő a negatív kifejezéseket tartalmazó bejegyzések száma, miközben a pozitív szavak aránya csökken – összegzi a tanulmányt az Engadget. Azt is megállapították, hogy az emberek nagyobb valószínűséggel tweetelnek negatív hangvételű üzenet felhőszakadás és hőhullámok idején, mint a nyári időszámítás beköszöntekor, pedig akkor az óraátállítás miatt egy órával kevesebbet alhatnak.
Bár az eredmény elsőre nem túl meglepő, jól jelzi, hogy az emberek alapvetően nehezen tudnak alkalmazkodni az éghajlatváltozáshoz. Nick Obradovich, a tanulmány társszerzője a legnagyobb érzelmi változást a 2021 nyarán Kanada csendes-óceáni partvidékén bekövetkezett hőhullámnál tapasztalta. Több mint ezer haláleset kapcsolódott az akkori kíméletlen hőséghez, melynek hatására tízszer annyi negatív érzelem jelent meg a tweetekben, mint az Egyesült Államokban jelentkező hőhullámok idején.
[sc name=”facebook” ][/sc]