apple-autógyártás
Fotó: BBC

2022 nem éppen a legjobb év volt a technológiai szektor számára, és az Apple is elvesztette elsőségét. 

A Brand Finance 2023-as kiadása, a világ 500 legnagyobb értékű márkáját érték szerint rangsoroló lista mutatja, hogy egyes technológiai vállalatok milyen mértékben veszítettek értékükből az elmúlt tizenkét hónapban. A jelentés ugyanis megállapította, hogy a technológiai visszaesés milliárdokkal tette “olcsóbbá” a szektor legnagyobb cégeinek értékét. A Brand Finance megjegyezte, hogy a 2023-as rangsorban összesen 48 technológiai márka szerepel – kettővel kevesebb mint az egy évvel korábbiban – miután a Snapchat és a Twitter kiesett.

Illetve érdekesség, hogy az Apple elvesztette vezető pozícióját az Amazonnal szemben, annak ellenére, hogy a kiskereskedelmi és felhőipari óriáscég márkaértéke 15%-kal csökkent, 350,3 milliárd dollárról 299,3 milliárd dollárra. Az iPhone-gyártó a második helyre került, márkaértéke 355,1 milliárd dollárról 297,5 milliárd dollárra csökkent. A többi technológiai márka, amely veszített márkaértékéből, a Samsung Group (7%-kal 99,7 milliárd dollárra), az Alibaba.com (56%-kal 10,0 milliárd dollárra), a Facebook (42%-kal 59,0 milliárd dollárra) és a WeChat (19%-kal 50,2 milliárd dollárra). Pozitívum, hogy az Instagram (42%-kal 47,4 milliárd dollárra) és a LinkedIn (49%-kal 15,5 milliárd dollárra) egyaránt javult márkaérték tekintetében.

A Verion a legértékesebb telekommunikációs cég a listán. Kép: Inc. Magazine

Ami azonban 5G téren is érdekes lehet, az, hogy a távközlési cégek miként teljesítettek. A top 500-ba 32 került be, köztük olyan csoportok, mint a Bouygues, a Rakuten, a SoftBank és a Reliance, amelyek a távközlésen kívül más ágazatokban is tevékenykednek. A Verizon volt az egyetlen távközlési vállalat, amely bekerült az első tízbe, sőt, a tizedik helyről a nyolcadikra javított. A Deutsche Telekom (DT) az előző évi 17. helyről a 11. helyre ugrott, és ezzel éppen csak lemaradt az első tízről.

A németországi székhelyű szolgáltató gyorsan kiemelte, hogy most először Európa legértékesebb márkájának is minősítették. Összességében hét távközlési vállalat került be a legjobb 100 közé. Az előbb említetteken kívül az AT&T (22. a 26. helyről), a China Mobile (32. a 34. helyről), az NTT Group (41. a 35. helyről), az SK Group (84. a 73. helyről) és az LG Group (amely az LG Uplus szolgáltatót is magában foglalja, 90. a 91. helyről). Az Orange közel volt, a 105. helyen állt (a 2022-es 102. helyről). A Vodafone a 98. helyről a 118-ra csúszott vissza, így nem fért be a legjobb 100-ba.

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!

 

ForrásLight Reading