youtube
Kép: USA Today

A YouTube bejelentette, hogy hamarosan átugorhatatlan,  30 másodperces reklámok érkeznek majd a tévékre. 

A hosszabb reklámok két egymást követő 15 másodperces hirdetés helyett jelennek meg, és nem csak a videók közben, hanem akkor is, amikor megállítjuk a lejátszást. A YouTube Brandcast-en bejelentett változtatás azt is közölte, hogy olyan videókba fogják ezeket betenni, amelyek jól teljesítenek. A 30 másodperces hirdetések a hirdetők számára a YouTube Selecten keresztül lesznek elérhetők, amely egy olyan kurátori hirdetési platform, ami a YouTube-tartalmak legjobb öt százalékát célozza meg. A vállalat állítása szerint a megjelenések 70 százaléka a tévékről származik, így ideális platform a hosszabb hirdetések számára. Az is bejelentésre került, hogy elkezdik tesztelni azokat a hirdetéseket, amelyek akkor jelennek meg, amikor a néző szüneteltet egy videót a csatlakoztatott tévén.

youtube rt orosz
Fotó: Mother Jones

Ez hasonló a Hulu által néhány éve bevezetett szüneteltető reklámfunkciójához. Ezek hirdetési banner formájában jelennek meg a videóban, és az „elutasítás” gomb kiválasztásával lehet majd eltávolítani őket. A YouTube nem említette, hogy a két változtatás – a 30 másodperces átugorhatatlan, és a szüneteltető hirdetések mikor kerülnek bevezetésre. A platform ezekkel a lépésekkel nem titkoltan azt szeretné elérni, hogy a felhasználók minél többen váltsanak prémiumra. Illetve jelzi, hogy a vállalat mennyire ellene van a reklámblokkolóknak, és igyekszik úgy taktikázni, hogy a félperces reklámok már vannak annyira hosszúak, hogy az ember inkább kifizeti a havidíjat, csak ne kelljen őket kivárnia.

Ha tetszett a cikk, további hírekért, érdekességekért kövess minket a Facebookon!

 

 

 

ForrásThe Verge